ikkas

Massor att säga/skriva egentligen, inte här bara....

Publicerad 2011-03-17 18:43:19 i Bla Bla Bla...,

Mycket är väldigt upp och ned just nu i allmänhet. Min kära man är min klippa och min stora kärlek, tyvärr jobbar han massor, massor, massor. Sjutton timmar i dag den sjuttonde mars exempelvis. Har inte sett mannen på flera dagar. I helgen är han borta också, flyttar med/åt sin bror. Men aja, i största allmänhet i övrigt är han min klippa.
Jag har andra ställen att ventilera på än här, min man bl.a, likaså annat ställe att skriva på som bara är mitt eget space. Här har det blivit för oanonymt till slut, något jag visste skulle ske förr eller senare. Att jag kände så alltså. Ville inte gärna sätta lösen här heller, bättre var det att starta lite på nytt under den här vanliga sidan i stället.
Läget är som det är. Jag ska och kommer alltid försöka göra det bästa av det hela. Det går att välja hur man hanterar saker i livet, även om man inte valt att hamna där.
Det tar bara lite extra mkt ork och tid just nu och jag behöver min egentid och ha mina dippar emellanåt.
Jag behöver tänka på annat och ha roligt så snart det bara går och det ska jag försöka få till så mkt som möjligt också under stunder då jag känner mig redo för det.
Mitt hjärta är på Irland i dag, St Paddys Day får mig alltid nostalgisk även om jag inte varit på gröna ön just på den dagen. Önskar jag själv hade fått vara där och fira med min Poffas i dag dock, för i dag hade jag behövt en kall Bulmers och bara massa go musik. Min Poffas har jag saknat massor det senaste dessutom, hon är mitt solsken. Önskar att det gick att ta en sms-biljett och sticka över på en kväll, fram och tillbaka. Hade lätt gjort det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela