ikkas

Övrig semester...

Publicerad 2011-07-25 13:07:12 i Bla Bla Bla...,

Jag har två veckor kvar av min semester, min kära man hade bara två veckor och gör sin första dag på jobbet i dag efter sin semester.
Vi har ändå hunnit utnyttja semestern någorlunda.
Ångermanland en hel vecka, härligt!
Nu under veckan som varit så har vi gjort lite dagsutflykter några dagar.
Tisdagen hade vi "Harry Potter-race", såg båda de två sista delarna av sista filmen. Åt en middag på stan i solskenet däremellan. Var dåligt väder hela förmiddagen så kändes rätt med bio, hann utnyttja det vackra vädret också med middag på uteservering, promenad på stan och glass. =)
Torsdagen tog vi båten ut i skärgården, till Nya Älvsborgs fästning. Fick en dramatisering där av två filurer, "Stången" och "Järnet" - härliga typer. Tog en lunch, en glass, gick på en utställning om Ostindiefararen och vandrade runt fästningen i solskenet. Kvällen spenderades hemma, lyssnandes på skyfallet i sällskap med svåger, man och en pizza...
Lördagen tog vi oss ut i skogen, plockade kantareller som vi la i en god gryta.  Hann en glass i solen även denna dag, innan regnet började vräka ned.
I går, söndagen, gjorde vi ett besök i medeltiden på Bohus fästning. Riktigt mysig dag med doft av brinnande björkved, god mat, kryddor och ja - geggamojja och regn. Regnade bäst hela tiden under vårt besök men var ändå väldigt lyckat och mysigt. Sååå mååånga vackra medeltida klädnader och utstyrslar som vi såg och vilket hantverk det fanns där! Vi vill tillbaka på jubiléet nästa år, de firar tio år då. Första gången vi var där var i går. Önskar att vi gjort en utflykt dit tidigare. Men bättre sent än aldrig...;)
Grymma gycklare också, TriX och Arkadia allra särskilt. Likväl som det fanns duktiga musiker på plats, Patrask bl. a. En härlig dag i regnet helt enkelt! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela