ikkas

Sjuk, sjukare, jag....

Publicerad 2011-01-26 19:50:17 i Bla Bla Bla...,

Ja, januari har bjudit på spännande nya bakterier...
Vecka 1;

Jobb mån-tis och morgonen på ons.
Sängliggande i magsjuka större delen av ons-tors och på fre började jag känna mig mänsklig igen, bara dunkande huvudvärk.
Fick en helg jag kunde njuta av.
Syrran fyllde år så firade henne bland annat...
Vecka 2;

Jobbade hela veckan. Började känna mig "hemma" i nya jobbet och fatta galoppen, lära känna barnen lite osv.
Men vänta? Börjar inte halsen kännas rätt öm? Detta var på onsdagen och då var det ju bara två dagar kvar innan helg, så jag körde på...
Helgen var rätt okej. Kände mig bra förkyld. Fick massage på lördagen som varken förvärrade eller förbättrade läget tyckte jag. Söndagen var jag också helt okej, tills på kvällen och natten då helvetet bröt ut i deluxe-variant. Rethostan, som smitta direkt från Hin Håle, hoppade på mig när jag la mig. Sov max tre timmar den natten...
Vecka 3;

Rethosta och allmänt förstörd hals.
Hemma i sängen eller på soffan mån-ons.
Tillbaka på jobbet tors-fre och i någorlunda gott skick.
Lördagen kalas och jag kände mig lite sisådär. Söndagen kände jag mig rätt bra, vi umgicks med vänner, tills på kvällen då bihålorna började bråka som tusan och rethostan var tillbaka i full styrka. Allting hade ju legat lite latent sådär hela tiden över helgen och i slutet av arbetsveckan.
Vecka 4;

Måndagen tog jag mig till jobbet och löste att vara där tills strax efter femton. Skulle gått hem vid arton.
Soff/sängliggande hela eftermiddagen och kvällen på måndagen, likväl som tisdagen (i går alltså), till att känna mig rätt med igen i dag - fast har ändå vilat hemma.
Var på vårdcentralen på kvällen i går, den jag är listad på fick jag ingen tid på varken på mån eller tis så gav upp det. Fick Rinexin utskrivet mot bihålorna. Hade inte någon variant av lunginflammation som jag trodde det kunde vara, på gott och ont - antibiotika skulle jag ju fått då och troligen blivit frisk i ett kick. Rinexinet gjorde dock väldigt gott. Fortsatte med Noskapin som jag köpt receptfritt i förra veckan, fick ju buk- och bröstsmärtor av det en gång då när jag tog det men det har gått bra nu. Kört med lite Baufecin också. För första gången på två veckor typ har jag fått sova som en prinsessa natten till i dag och jag mår faktiskt rätt bra.
I morgon och på fre = Jobb och vanlig vardag!
Som jag saknat det i januari!
Och som jag behöver det!
Blir ju lagom kul lön i februari....
Tur att min kära man fått jobba rätt mycket denna månad åtminstone så inte februaris inkomst avgörs helt av min lön...


Kommentarer

Postat av: ★Fam. Bus★

Publicerad 2011-01-28 10:16:50

Hihi mycket nya bakterier som även du behöver bli imun mot :)



Haha! Du ska inte vara så hård mot dej själv. Jag tycker du ser bra ut på kort... Jag själv ser oftast ut som en mupp! hehe



Tack snälla du! Det är du som är go! :) hihi kram på dig


Svar: Kram och <3 till dig! Några år senare....;)
Ikka

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela