ikkas

Listan 2011 om året 2010...

Publicerad 2011-01-02 13:02:55 i Listor,

En lista jag snodde direkt från yngsta syrrans blogg.
För att summera året som gått kort och gott.
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förr?
Ja. Jag gifte mig i somras och jag var på smekmånad i Italien i somras. Har aldrig gjort något av det innan.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag gav inga löften, brukar aldrig göra det. Men jag lyckades träna mig i bra form och nå mina mål där, behöver dock starta om nu då jag välkomnat tp sex av de kg tillbaka igen. Men minus tolv-tretton kg är jag ännu mot vad jag startade som. =)

Blev någon av dina vänner förälder i år?
Ingen vän blev förälder i år men däremot min mans bonussyster, för tredje gången.

Dog någon som stod dig nära?
Ja, min älskade lilla farmor. =ó(

Är det något du saknat år 2010 som du vill ha 2011?
Hum, lite svårt att toppa att man själv gift sig va?

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
5/6 - vår bröllopsdag och 23/7 när vi började vår smekmånad. 3/12 och 21/12 - datumen då farmor dog och begravdes, de tog hårt på mig båda två.

Vad var din största framgång 2010?
Att göra slag i saken och gifta mig med min älskling. Herregud, känns som jag blir tjatig nu...;)
I och med bröllopet så blev vi båda rika på flera sätt - vi såg verkligen vilka fina vänner och släktingar vi har, vi blev som nykära, vi lyckades dra i genom och få till det bröllop vi ville ha, med vänner och släktingar som tog sig an våra önskningar, och det var en kick i sig. Fantastiskt alltihop från början till slut.

Största misstagen?
Det hade ju varit lite roligt om jag helt plötsligt här också skrev "att jag gifte mig". Men nej, så är det inte, det är det bästa som sagt. Inga misstag jag minns, med andra ord kan de inte varit särskilt stora några av dem...

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Några omgångar halsfluss i våras och en rejäl tarmbakterie som slog till i augusti. Inga stora skador så vitt jag minns men skrapade upp mina tår REJÄLT typ tio dagar före bröllopet och nojjade över om jag skulle kunna få ned dem i mina vita högklackade utan att vråla högt - det gick . =)

Bästa köpet?
Min bröllopsklänning, det var en känsla det. Fick sy in den och sen satt den som en smäck! =D

Vad spenderade du mest pengar på?
Höhöhö, och här kommer kopplingen tillbaka igen - bröllopet så klart. Och smekmånaden.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alla vänner, släktingar och bekanta som ställde upp inför och under vårt bröllop. Alla, alla, alla som hjälpte till på något sätt och gjorde dagen till vad den var. Att äntligen få komma till Italien var också en riktig lyckokick, som jag drömt om detta land i säkert tio-tolv år och i år blev det verkligt. Ofattbart härligt. Att min man blev min man, han är bäst och det gör mig glad och är mig en ära att ha honom vid min sida. Att kunna säga att han är min man - även om det också är han som får höra många hårda ord. Hehe. Det hör till...

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2010?
Från smekmånaden och bröllopet:
We no speak americano - Yolanda be cool
I wanna be a billionaire - Travie McCoy
My baby left me - Rox
I´m yours - Jason Mraz eller med min bonusbror och hans tjej främst
Kärleken - Nils Ferlin eller med min svärfar och mannens faster

I övrigt:
Med huvudet högt - Plura eller Lillbabs i "Så mycket bättre"
Manboy - Eric Saade (barnen på avdelningen jag jobbar på nu kan inte sluta sjunga på den)
Unstoppable - Ola (läs inom parentesen ovanför)

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare, åtminstone alla månader utom november och december som var extrema och många tårar fälldes...

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag fått mer tid med farmor, men det är inget man gör i och för sig.
Jag önskar också att jag gett mig fan på träningen ännu mer efter sommaren och tills nu. Men det blir nya tag igen nu när allting lagt sig med sjukhus-visiter och begravning.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Ingenting. Kanske några färre godisbitar här och där under hösten då möjligen...Men nej, ingenting på det stora hela...

Var du kär i år?
Hello? Ja, så klart. Jag gifte mig med mitt livs stora kärlek.

Hur många förhållanden?
Ett och det har det varit i snart nio år, ett och samma.

Favoritprogram på tv?
Tisdagarna fortsätter vara mina TV-kvällar. "Desperate Housewives", "Cougartown" och "In the middle" - lättsmält, satiriskt, komiskt och ja, alldeles, alldeles underbart!
"Idol" på fredagar har det också gluttats på en hel del och "Så mycket bättre" fastnade jag också för fast det har jag nog bara sett en-två gånger med det är ett bra program, bara annat att göra just lördagskvällar...

Bästa boken du läste i år?
Twilight-serien, utan tvekan. Jag visste dock inte att det var den serien förrän jag läst två böcker och kollade upp original-titeln på dem...Hehe...Ändå bästa....

Något du önskade dig och fick?
Bröllopet var allt vi önskade och mer därtill, allting klaffade och var som i en saga - helt otroligt underbart! Smekmånaden var också mer än vad vi vågat önska, särskilt att det blev verkligt i år och inte nu till sommaren som kommer. Mer än vi önskade. Utan tvekan.

Något du önskade dig men inte fick?
Mer tid med farmor.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Det var en måndag, 22/2, och jag arbetade och sedan fikade jag med svärmor och hennes man. Min man hade kvällskurs i skolan så honom såg jag först när han kom in till mig när jag gått och lagt mig. Kul i ett hjul. Men däremot på lördagen, 20/2, så hade ett par girls inklusive mina systrar ställt till med möhippa för mig så jag firades drottninglikt då i stället. =)

De bästa människorna du umgåts med?
Min man, mina systrar, mina/våra kära vänner, ingifta familjemedlemmar och släktingar och mina härliga bonusfamiljemedlemmar. Många härliga, vi har de bästa människorna med i vårt liv, jag och min man. =)

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Att farmor skulle blivit frisk och fått ett par år till, inget att göra åt, jag vet - bara att skjuta upp sorgen några år. Att en del gammalt skit aldrig ens hänt och därför inte behövt komma upp till ytan nu och i kapp livet, inget att göra åt nu heller. Jag vet. Men önska kan man ju. Däremot har det här året mest varit inslaget i en stor portion kärlek och värme, finare än måååååånga andra år. Bäst hittills på hur länge som helst. =)

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Känslosam, lite disträ och uppe i andra tankar och planer, glömsk, kärlekskrank, lycklig.
När det gäller kläder: En blandning, men en uppgradering till en stiligare fritidsgarderob.

Vad fick dig att må bra?
Att helt enkelt få se vilka underbara människor som finns i våra liv (mitt och min mans) inför och under bröllopet. Blev så tydligt då. Resan till Italien, alla vackra vyer, upplevelser, god mat och gott vin. Åh, jag vill dit igen! Mitt hjärta stannade nog delvis kvar där, särskilt i Pizzo och Trapani-trakten (som visserligen på två helt skilda platser, men ändå).

Vem saknade du?
Pappa, det var en känslosam vår. I hela mitt liv, eller sedan jag var åtta, har jag ju egentligen vetat att jag kommer göra allting utan att han fysiskt skulle vara där och delta. I somras gifte jag mig och inget var på samma gång lika lyckligt och hjärtskärande som då. Det var den bästa dagen i mitt liv, hittills, men pappa som var en av de jag allra helst velat ha där var inte där. Det gjorde ont. Men det var ändå den bästa dagen. Farmor har jag också saknat, både inför bröllopet då jag visste att hon inte skulle lösa att komma och nu den sista tiden när hon gått bort.

De bästa nya människorna du träffade?
Några av min mans vänner som jag inte innan umgåtts med, med andra ord hans lagmedlemmar från air-soften och deras respektive. Fantastiska, fina människor!

Årets sötaste?
Hahaha. Min man. =)
Våra katter, våra undulater.
Våra fina tärnor och bestmen (ja, "men" ska det vara för det var två).
Vänner och bekantas söta barn, särskilt en viss guddotter.

Årets största kärlek?
Min man. Och kärleken till alla fina människor runt oss. Och kissarna + fåglarna!

Årets bästa?
När min man blev min man. 5 juni 2010 helt enkelt.
Resan till Italien var också något av det bästa vi gjort, första rejäla utomlandsresan ihop och det var en smekmånad (16 dagar) till det vackraste landet jag hittills besökt.
Härliga middagar med vänner, släkt etc., sommarkvällar, svåger som flyttat tillbaka till Gbg, alla fina ungar och kollegor på den avdelning jag nu lämnar hör också till det bästa av det gångna året, 2010.





















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela