ikkas

Känslor som inte vill bli till ord, eller bara inte kan bli det...

Publicerad 2011-01-21 19:23:07 i Bla Bla Bla...,

I bland finns det känslor, tankar och ord - men inga som kommer ut.
Så är det nu och varit ett tag.
Vissa känslor som gnager.
Det löser sig, inget mer med det - eller ja, förr eller senare kommer det väl ut.
Jag är så jävla svårpratad i vissa lägen bara och så lätt i andra.
Men inte i lägen där det är jag som ska vara vuxen och stor men ändå är den som känner mig liten på andra sätt.
Då går det inte att prata, det blir löjligt på något sätt.
Men övning ger färdighet.
Någon gång ska det hasplas ur, helst på rätt sätt också.
Jag är mycket bättre på att skriva än på att prata.
Det kanske är det jag borde göra i stället?
Skitsamma.
Det är en skön fredag, jag tar mig en baileys, sutade tidigt på jobbet, har Olivia sovandes i knät, zoo-apor och chokladknappar i en skål och gammal Elvis-musik på i bakgrunden,
Så sett, all good. Ändå inte. Inte som det känns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela