ikkas

Halsfluss, hellobrother hänger på gränsen till löst....

Publicerad 2011-02-08 15:35:13 i Bla Bla Bla...,

Suck.
Jag jobbade hela förra veckan och allting kändes på topp.
Helgen var trevlig, lördagen spenderades med systrar och även kalas för ena morbror och ena kusinen som båda nyss fyllt år och så en blev det en trevlig dag med bästa killkompis och goaste ungen (hans dotter) som gällde på söndagen.
I går kände jag mig lite matt, torr i halsen och hade inte någon ork.
Jobbade ändå dagen lång, fick tränat lite på cross-trainer på gymmet och sedan dusch, bastu och en fika hemma hos några vänner och lagspelare till mannen (han spelar ju air-soft i bland).
I natt vaknade jag vid halv tre och mådde pyton. Somnade inte om så gick upp vid fyra och åt en tidig frukost, sedan lite efter fem och drack två koppar te innan jag åkte till jobbet. Var tidig så kunde inte stanna hemma.
Låste upp förskolan och släppte in första barnet, sedan kom min ena kollega lite efter sju och jag åkte hemåt närmare halv åtta.
Blev en tur till vårdcentralen och fick konstaterat det jag trodde - jag har halsfluss.
Kåvepenin i tio dagar som gäller och jag själv köpte till Bisolvon för att lösa upp det sega, äckliga slemmet som blir bak vid de vita propparna. =/
Hoppas på att kunna jobba på fredag igen - får inte anstränga mig och jag smittar tills torsdag på eftermiddagen...
I kväll har jag bokat in mig och Oscar på en konsert som heter "Är det möjligt?", gjorde bokningen i söndags, med Fredrik "hellobrother" Toreskog på Konserthuset. Han skrev under sin pappaledighet fem egna låtar om sina barn och fick spelat upp en i TV, han hade det som utmaning åt sig själv. Sedan blev han sporrad att också innan hans pappaledighet fylla Konserthuset och spela upp sina egenskrivna låtar. Så det gör han i kväll, en bit över ettusentvåhundra platser som ska fyllas upp och som det ser ut på bokningen har han lyckats jädrigt bra. Hundratjugofem kronor kostar det att gå, hundra kronor går direkt till Drottning Silvias Barnsjukhus och tjugofem kronor är administratörkostnader som går till Konserthuset. Det är sköna låtar av en man med en gitarr och höga mål och drömmar som han lyckas nå. Hans pappaledighet slutar om två dagar. =)
Jag tänker proppa i mig alvedon och kurera med penicillin så jag får vara med och se vad jag tror är en kommande stjärna i kväll. Om inte annat för att han är något så grymt inspirerande. Det är på gränsen till att hela kvällen hänger löst, men va fan - har ju använt delar av våra julklappspengar för att kunna göra något kul denna annars fattiga månad. Vill gärna få höra lite skönsång då...
Jag smittar ännu visserligen, men bara vid direktkontakt och främst via saliv eller dylikt.
Håller mig på avstånd från alla utom min man med andra ord. Får ha vantarna på mig till och från stolen i Stora salen som konserten är i och typ låta bli att slicka mina medmänniskor i ansiktet.
Går nog att lösa. ;)
Hoppas jag ännu är vaken då bara, har ju haft en lång dag som redan började i natt så att säga.
Än så länge funkar det. Ska bara orka duscha också och ta på mig något som inte är ett par trasiga jeans med leggins under och en stickad tröja med en polokrage som går att gömma hela huvudet i. Eller så är just den tröjan perfekt, smittsäker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela