ikkas

Nordens Ark i efterskott...

Publicerad 2010-09-25 10:58:51 i Bla Bla Bla...,

Jag och min kära man var ju på Nordens Ark på hans 30-års dag. Vi fick sett alla stora kattdjur, varje individ av dem som finns på stället - undantaget ett av lodjuren. Vi såg också alla vargarna och järvarna lekte några cm i från oss innanför deras burgaller. Snöleopardungar busade på ett takgaller med deras mamma. Vi såg även alla andra djur men inte varje individ - dock allt från fåglar till däggdjur och reptiler. Så vi var supernöjda med vår tur dit. Jag tror att hösten är den bästa tiden att ta sig till Nordens Ark, det är inte så mycket folk där då och djuren är lite mer avslappnade. En av tigrarna gick och strök längs med glaset i sin inhägnad och när jag tog bort mobilen jag fotade den med och i stället satte mitt huvud och min hand mot glaset så kom den fram och buffade mot mitt huvud och hand genom glaset och jamade. =)
Hur häftigt som helst!
Här är lite bilder från den härliga dagen, det är värt att nämna att jag inte har någon zoom-funktion på min mobilkamera;
(Både från frukosten på morgonen och från Nordens Ark)
Här är min "lilla" kelkisse på de två närmsta fotona som följer nedan, den sista bilden är på den andra tigern;

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela