ikkas

Long time no see...

Publicerad 2010-03-08 22:44:02 i Bla Bla Bla...,

Oj, jag har insett att jag verkligen inte lägger så mkt tid här på bloggen längre. Håller på varje dag och skriver in kcal etc. på viktklubb.se - det tar såpass med tid att jag inte riktigt orkar hålla på med något annat och jag är rätt sällan inne och gör något för nöjes skull på datorn rent allmänt. Positivt på sätt och vis, men lite trist också.
Appropå viktklubb.se så går det nedåt på vågen rejält, väger runt sju kg mindre än vad jag gjorde innan jag skrev in mig på viktklubb och jag satte som delmål att ha gått ned tio kg tills tjugoförste april nu i vår. Det känns alltså inte alls långt borta och jag är väldigt nöjd så här långt. Sedan december 2008 är jag ca femton kg lättare.

Sedan jag skrev senast har jag blivit ett år äldre i alla fall, det firades med att inte träna den dagen utan mumsa bakelse ihop med Pälsklings mamma med man, senare även med Pälskling och våra ex.grannar. En luuugn måndag rent allmänt, eller vanlig vardag rättare sagt med en liten touch av helg på kvällen. Jag var ute på galej med mina flickor på lördagen innan, helt oförglömligt var det också. Älskar dem!

Alla hjärtans dag spenderades hemma, jag lagade oss en god middag som vi avnjöt med lite rött vin. Till och med jag som inte är någon vindrickare drack lite mer än ett glas och tyckte det var rätt gott. Kvällen ägnades åt gos, dans till soft-musik och massa pussar. La oss rätt tidigt och somnade i varandras armar. =)


Jag och Pälskling har hunnit en helg i Skåne där vi hjälpte hans pappa med fästmö att riva och bygga på deras nyköpta gård, de ska flytta in där så snart huset är beboligt. Det är en liten gård på som är runt hundrafemtio år eller äldre, mysig som bara den men massor att göra på den. Så vi hade att göra den helgen, hade sega armar och seg rygg när vi kom hem. Det var trevligt med lite miljöombyte, härligt sällskap. Vi hann träffa både Pälsklings "surikatbror" med flickvän och hans bonussyrra med sambo och yngsta sonen som vi nu såg för första gången. En liten charmör på typ sex månader - mysgris! =)

Helgen som var spenderade vi med bästa killkompisen och hans familj. Vi var ute och gick så gott som hela lördagen, vandrade runt i stan och tänkte ha ätit eller fikat där men det var så fullt med folk så vi åkte hem till dem och gjorde tacos i stället. Pälskling ville dricka whiskey, han och killkompisen åkte därför en sväng hemåt till oss och packade en liten nattväska så vi kunde sova över hos vännerna. Det blev lite melodifestival, barnlek och en för trötta mig blev det trots allt en sen kväll med grabbarna och gamla foton att minnas knäppa, kul saker till. Söndagen ägnade jag och Pälskling åt att ta en tur på IKEA och lite andra affärer på Bäckebol. Härlig helg helt enkelt! Men den gick väääldigt fort!

För övrigt har vi ett hatobjekt här hemma. Det heter CSN. Pälskling har ännu inte fått en endaste krona av dem sedan han började sin vårtermin, inget datum är satt eller inget svar om han ens ska få några pengar har vi fått heller. Lever i ovisshet, har rester att betala från tidigare månader till hans mamma och pappa och jaa, lånat från ett sparkonto som vi ska göra annat för egentligen. Skiiit helt enkelt, min lön täcker inte alla våra utgifter om vi ska kunna äta och leva en månad. Så håller tummarna för att detta snart är fixat. Dessutom har Pälskling bara tolv veckor kvar att få studiemedel för studier på gymnasienivå. I slutet av mars har det gått tolv veckor, han har ju inte fått pengar ännu men han behöver söka sig vidare till AMS och få extrajobb och/eller A-kassa snarast då han snart ändå inte kan få mer pengar alls från CSN. Piss som sagt! Men han blev kontaktad av sitt gamla jobb som undrade om han kunde jobba i sommar, det kan han ju så det känns ju skönt. Hoppas han ska få många veckor där. Är ju lite ljus i en annars rätt mörk tunnel när det gäller just pengar.

Jag har haft ett lönesamtal nyss, appropå pengar, chefen var mäkta nöjd med mig och det kändes jättebra. Hon har helt vänt, allting har vänt sedan förra våren. Hon sa att hon tror att jag kan gå jättelångt och har stor potential att bli väldigt duktig som förskollärare. Kul att få höra från någon som inte från början trodde helt på en. Hoppas på att det även ger lite utdelning i form av papper med olika, höga valörer på...;)
Får veta innan april troligen då förändringen av lönen gäller från första april, förändringen brukar ske först i slutet av juni tydligen så då blir det en trippelhöjning från månaderna innan med.
Det ser jag fram emot...=)

Denna jobbveckan är förresten lite extra tuff, på tal om lönesamtal och jobb, är ensam ordinarie på avdelningen. Ungarna testar gränserna till max - de har gjort det i dag åtminstone. Jag är lite extra trött alltså. Fredagen i denna vecka skulle jag jobbat halv åtta till tretton, men det är studiedag då så det innebär att jag inte är i barngrupp utan att det är föreläsningar, gruppdiskussioner och annat som gäller. Min arbetsdag är i stället från åtta till typ sextontrettio. Kul, not. Förra terminen var det samma sak, ingen tidig fredag på sex veckor vilket det blir nu också. Men får ju tre timmar att ta ut någon annanstans. Både bra och mindre bra alltså, fint att ha lite tid att ta ut men segt att inte få någon tidig fredag på länge.

Har varit en månad med blandade känslor och massa stress i pengafrågan...
Men vi klarar oss, det vet jag, även om det stundtals inte alls känns så och stämningen här hemma då är allt annat än trevlig och god...
Suck! Skit-CSN! =/
Samtidigt som vi även haft en rätt trevlig månad med Skåne bland annat och helgen som just var.
Upplevelserna har varit lika blandade de också, från panikgrejer till mysigheter...
En berg-o-dalbanetur, så som livet alltid tycks vara...








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela