ikkas

Bio och god middag i gårkväll...

Publicerad 2010-01-10 11:10:57 i Bla Bla Bla...,

Det blev en himmelsk avslutning på lördagen i går. Jag och Pälskling fick bord på Hard Rock vid nitton, åt god mat där tills vi nästan sprack. Använde pengar vi fått i julklapp från min farmor och farfar, fick lägga till lite själva också men blev på så sätt en bra mycket billigare middag än vad det skulle blivit annars. Välidgit mysigt och gott också! Blev en Sirlion Steak Sandwich för min del, Pälskling fick vara kompost och äta upp resterna efter att han mumsat i sig sin burgare med strips. Vi beställde båda varsin efterrätt, jag en brownie med vaniljglass och han en cheesecake - båda efterrrätterna var så stora att vi kunnat dela dem med två-tre personer. Ingen av oss orkade alltså äta upp, jag lämnade hälften av min efterrätt. Galet! Stor valuta för pengarna om man orkar äta upp, ja valuta om man inte äter upp också faktiskt.

Mätta och nöjda, Pälskling illamående snarare än något annat i och för sig, promenerade vi mot Bergakungen för att titta på Avatar. Det var iskallt ute, vi var framme ungefär en timma innan filmen skulle börja och stod mest och försökte få upp värmen än något annat. Filmen var helt suverän och ska absolut ses i 3D annars förloras mycket av effekterna. Jag rekommenderar alla att se den på bio och allra helst i 3D. Jag hade till en början lite svårt att vänja ögonen vid 3D-brillorna, stack lite i dem till en början när det var reklam för kommande 3D-filmer - ovant liksom. Men lagom till filmens början så hade jag i princip vant mig helt vid brillorna och kunde njuta av filmen i fulla drag!
Vill se den igen, eller att den får en uppföljare - vad nu det skulle bli (kanske inte skulle bli bra, vad vet jag). Jag fick sån mersmak av den filmen så det inte är sant, hade kunnat gå och se den i dag igen om någon skänkt mig en biljett. Fantastisk!

Såg dock en rätt bra liknelse, även om filmerna på sätt och vis är väldigt olika varandra trots att handlingsförloppet nästan är det identiska;

http://gosias.blogg.se/2010/january/avatar-vs-pocahontas.html#comment

Dock är Avatar mer vuxen och vackrare gjord och handlingen ytterligare råare och mer finslipad än den barnfilm som den jämförs med. Men läs, det är rätt kul - särskilt för dem som sett båda filmerna då...
Och jag anser att Avatar säkerligen var svår att göra, men jag förstår konceptet som den här andra tjejen tänker på - att hela idén är lånad, vilket stämmer bitvis. Men vilken films handling är inte det i dag?

Kommentarer

Postat av: ★Svantes mamma★

Publicerad 2010-01-16 17:13:55

Tjena!



Tack för igår! jäkligt kul hade jag :)

Jag blev kanske lite full (?) hehe

Kram på dej

Postat av: ★svantes mamma★

Publicerad 2010-01-19 19:04:15

Hej!

Vill bara påpeka att de inlägget inte hade något med dej o göra.

Men som du säger, de borde finnas piller för killar oxå. Fast de hade väl glömt att ta dem var o varannan dag. Hehe



Puss o kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela