ikkas

Prinsesskalaset och magsjukan som härjat ever after....

Publicerad 2010-02-03 11:06:22 i Bla Bla Bla...,

Jag och Pälskling hade verkligen en kanondag i lördags, var ute i skärgården hos hans kusin på prinsesskalas - hennes sista barnkalas. Det innebar fiskedamm, utklädnad, prinsessiga servetter och pappkronor till allas huvuden. Härligt! =)
Vi blev kvar därute hela dagen och en bit in på kvällen, stannade kvar och hjälpte till att röja undan och städa efter kalaset efteråt och satt ned en stund och bara pratade med kusinen, kusinens kille, fastern och hennes man. Trevligt!

Söndagen gick jag inte ens upp ur sängen, inte mer än när nöden kallade. En magsjuka utan dess like slog till och håller i sig ännu. Kräktes tio ggr mellan söndag-måndag och nu har jag en mage som bråkar i allmänhet, måste ha toaletten nära och lättillgänglig. Inget jobb, ingen träning, inget socialt umgänge sedan i lördags. Kul i ett hjul. Ingen mat att tala om heller. Men faktiskt kände jag just en liten hungersknorr i magen just precis nu. Den första sedan i lördags. Jag får inte komma tillbaka till jobbet förrän jag varit frisk från magsjuka i fyrtioåtta timmar, varit vaken en timma och redan varit på toaletten tre ggr, antar att jag inte är välkommen ens på fredag heller då. Piss. Blir nya tag på måndag i nästa vecka. Har gått ned två och ett halvt kg sedan i lördags, magsjuka de luxe alltså. Ser bra glåmig och sliten ut kan jag säga. Viktklubb varnar hysteriskt för att jag går ned i vikt alldeles för fort - ja, vad fan gör man? Nej, det var med flit jag blev magsjuk, jajjamän. Bara för att loosa ett par kg riktigt snabbt. Jajjamän, värt det som bara den. Älskar att spy och sedan sitta på dass i någon extravecka efter det. Jaaaa, rooooliiiiigt!!!!
Eller något sånt....

Jag orkar i alla fall hålla mig uppe och sittande eller halvliggande sedan i går. Men det kryper i mig. Inte känt frisk luft eller gjort något alls sedan i lördags. Usch, instängt, tråkigt, jag dööör.....
Samtidigt som den sjuka delen av mig är mer än nöjd med läget...

Så jag ska fortsätta ta det lugnt, hoppas på att det i dag är den sista dagen jag behöver tillbringa mer på toaletten än i något annat rum så att jag kanske kan ta mig ut på något trevligt i helgen åtminstone....
Behöver leta och köpa kuvert, har en stor hög inbjudningar till kalas att skicka i väg. Lite stressande, men det löser sig väl det med...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela