ikkas

Mitt i kalabaliken och röran är det jul och avslut på jobbet...

Publicerad 2010-12-22 21:20:44 i Bla Bla Bla...,

Mitt i alla känslor och sorg har jag jobbat, tagit farväl av massor av mina härliga barn och några kollegor och sedan haft full julklappsverkstad här hemma. Kört julmusik och bedövat mig med juliga sysslor. Ätit skinkmackor och haft tomten på besök på jobbet bland barnen. Julmyst.
Har inte handlat klart julklapparna, för första gången i mitt liv ska jag handla rätt många julklappar i morgon, brukar vara klar runt Lucia med allt sånt där och ha spridit ut handlandet över året. Men har verkligen inte haft tid, lust eller pengar till det heller för den delen i år. Vi har gift oss och satsat på oss i år jag och min man, en bröllopsresa blev det ju också. Så det blir vad det blir i julklapp i år, typ inget alls till någon alls. Så får det vara. Det får alla bara förstå. Jag har ändå gillat att pyssla och dona. Fast blev måttligt trött i kväll efter att ha slagit in ett antal paket som innehåller samma slags grej...
Jag har ju verkligen julpysslat, pyntat och donat i år för första gången. Lite innan men mest efter att farmor dog, hållit mig sysselsatt och väckt julkänslorna som jag knappt haft sedan barnsben.
Men den sista veckan har jag fallit lite i det hela.
Fjärde advent har det varit, men något jädra ljus i min fina hemmastylade adventsstake har inte brunnit sedan i fredags när vi hade glöggkväll och då var det bara tre ljus tända.
Det får bli i morgon, lagom till uppesittarkvällen som jag nog kommer däcka i från långt innan det ens räknas som en uppestittarkväll, efter jobb, slagsmål på Allum bland alla julklappsstressade, fanatiska människor och julklappsverkstad här hemma. Jobbar bara mellan elva och femton i morgon, är två-tre barn på jobbet så det lär bli lugnt i alla fall. En bra sista dag på mitt jobb som snart är mitt ex.jobb...Hemska tanke...Älskar mitt jobb...
Fick vackra örhängen och lyckönskningar till framtiden i present av kollegorna som avslutning, fint av dem.
Just i dag hade jag önskat mig ett par dagar till innan jul, bara en liten paus i allting. Jag är inte särskilt stressad egentligen, vet ju vilka affärer jag ska in i, ungefär vad jag ska köpa och ja. Det är bara att hela jag är en sån röra just nu och det är kalabalik i både mitt privatliv och i mitt yrkesjag. Jag kommer älska årets julledighet, men önskar att den typ började i går så jag bara fick vara lite nu. Och att det för den delen var fler dagar kvar tills det var julafton. Känslomässigt behöver jag återhämtning, inte för någon julstress skull - sånt rör mig inte just nu, inte ens med tanke på att jag tänker ge mig i kast med att gå in i affärer i morgon, jag gör det jag hinner och vill. Prioriterar för att få en så god jul som möjligt också i år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela