ikkas

Jul i vårt hus...

Publicerad 2010-12-05 22:16:00 i Bla Bla Bla..., Katter,

Så här var julen i vårt hus innan farmor försvann....
Mannen min dammsög fredagen före första advent, bar upp jullådor och hängde upp våra stjärnor och ängeln i köket. Jag kände mig rätt sjuk och klen men fick ändå dammat och fixat till med julpyntande och några små jularrangemang. Det var en mysig helg vid första advent. Hann fixa lite tillägg till julklappar på lördagen och slå in några klappar. Söndagseftermiddagen, själva advent tillbringade vi hos svärmor med man, svåger och en kompis till honom var också med. Blev adventsmiddag och lite pepparkakor. Den första pepparkakan åt jag dock några dagar innan ihop med farmor och min man på sjukhuset.
Så här ser julen ut hemma hos oss, så som vi fixade den förra helgen;
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
då gläds vi åter alla att fira få advent.
 
 

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela