ikkas

18-års fest i dag....

Publicerad 2009-09-26 11:36:27 i Bla Bla Bla...,

I dag är det fest för bonussyrran S som fyllde arton i går. Vi ska vara där runt sexton, hämta syrran J med pojkvän på väg upp. Så gott som hela goa familjen är samlad i dag. Hoppas det ska bli en trevlig fest. =)

Känner att jag inte helt har något schysst att ta på mig, så många av klänningarna och kjolarna jag har som jag använder till vardags så känns trist att ta dem på sig när det är party också. Får ta ett varv på Allum tror jag bestämt, äta en brunch där kanske och sedan vandra till systemet. Väntar lite på att håret ska torka bara, har hunnit fräscha upp mig för dagen åtminstone. Skulle ha tränat i morse, när klockan ringde vid nio hade jag Olivia sovandes på mig och Pälskling fick stänga av klockan. Sedan somnade jag om och vaknade klockan tio när mitt Indoorwalking-pass började. Skit. Men behövde nog sömnen mer i dag å andra sidan då, två små pissar som väckte mig vid sju och höll mig vaken tills efter åtta, jag somnade lite efter ett så jag var inte så pigg och glad då direkt. Gömde varenda leksak till missarna som jag kunde hitta där på tidiga morgonen, lönlöst, de hittade fler roliga grejer att putta runt och jaga. Tur att de är fruktansvärt söta. De har förresten haft bort ett av mina favoritörhängen, tror att det är de som gjort det åtminstone, paret med örhängen hängde i mitt smyckesträd och ett är nu spårlöst borta. Jag grävde i genom min smyckes/sminklåda ifall det trillat ned där eller så - inget, tittat under säng, mattor, soffa, bord, bakom dörrar, under alla möbler och bakom alla möbler. Inget jädra örhänge. För en vecka sedan hade jag båda på mig och hängde upp dem i smyckesträdet. Det lustiga är att inget annat på byrån är rört. Kanske är det jag som råkat putta ned det åt dem så har de sprungit bort med det? Fan så tråkigt i alla fall. Men det finns ju här hemma någonstans. Hoppas på att det kommer fram. Skulle någon ha något tips på vart ett stort, hängande rosörhänge skulle kunna gömma sig så kan ni ju höra av er...
Tills dess lugnar jag mig med att jag har två bedårande kattungar som trots bus är mina små favoriter, ihop med de två, vackra flygande djuren....

Nu ska jag väcka Pälskling så får vi ta oss i väg snarast. Lunch önskas och något fräscht och nytt att ta på sig likaså. Vi får väl se hur det går...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela