ikkas

Mer helhjärtat de senaste dagarna...

Publicerad 2009-03-27 22:26:00 i Bla Bla Bla...,

Jag tror att mitt senaste inlägg här och att jag fick pratat med ena chefen etc. gjorde underverk på en del plan. Jag har känt mig mycket bättre till mods, hade någon dag eller sådär runt då samtalet var som kändes helt värdelös. Det var så jobbigt. Men sedan har jag mått otroligt bra. Jag har orkat hela vägen. Varit den jag vet att jag är, bara jag mår bättre än vad jag gjort det senaste. Det har alltså släppt en hel del, det känns inte lika halvhjärtat nu som det gjort innan. Jag älskar ju verkligen mitt jobb och nu syns det mer än vad det gjort innan.  Har orkat göra saker mer helhjärtat de senaste dagarna. Det känns skönt...
Jag tänker så många positiva tankar jag bara kan...

Jag arbetade sent i dag. Åkte mot Allum vid sjuttontrettio när jag slutade och fick inhandlat en present till bästa killkompisens tjej som fyllt tjugofem år i veckan. Jag ska på fest för henne i morgon - himla trevligt, ser fram emot det!
Efter turen till Allum har jag röjt lite i köket, lagat mat, sjunkit ned i soffan och glott på TV - en väldigt lugn kväll än så länge. Det är precis vad jag behöver i dag känner jag.

I går var jag och en kollega i skogen med en grupp barn. Det var den första turen för den här terminen, innan har det varit lite väl kallt eller så har skogen varit mer ett lerhål än något annat. Men i går var det perfekt - vårsolen lös skönt på oss och vi kunde njuta av kojbygge, fruktstund på mjuk mossa, utforskning av ev. igelkottside. Fullt upp! Tur var det att vi tog den där härliga turen i går, i dag var marken täckt av snö igen. Snö av den blaskigaste och slaskigaste sorten. Den lekte vi i på gården och det var helt okej, men en skogstur hade inte alls varit lika mysig i dag som i går.
Efter jobbet i går så tog jag mig an ett spinningpass, det tredje för veckan - försöker köra tre gånger per vecka. Efter träningen bakade jag nötchokladrutor utan nötter - chokladrutor alltså - som jag bjöd mina kollegor på i dag. Vi har fika på fredagar som vi turas om att bjuda på. I dag var det min tur för första gången och mitt fika var uppskattat - trevligt, trevligt. Särskilt som jag stod gäspandes i gårkväll runt tjugo-tjugoettiden och tillverkade kakorna...

Pälskling arbetar sent i dag, han är hemma först efter midnatt någon gång. Jag saknar honom, ska nog försöka vara vaken tills han kommer hem så jag kan få krama lite på honom innan jag lägger mig. Det är tufft att vi går om varandra så som vi gör när han arbetar sent. Jag drar mig alltid för att gå och lägga mig, vill inte vara själv när jag ska sova. Men nu när jag jobbar somnar jag ändå ganska lätt, även ifall själva grejen med att lägga sig i en kall säng helt själv är jävligt tråkigt. Tur att det finns helger och fredagar då jag i "värsta" fall kan vara vaken tills Pälskling kommer hem, så som jag tänkt i dag, allt för att hinna med att få lite love...

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela