ikkas

Lååång bilresa väntar...

Publicerad 2009-12-21 22:14:46 i Bla Bla Bla...,

I morgon väntar en låååång bilresa för mig och Pälskling och sex släktingar till honom, samt en lång bilresa plus en biltur för två till. Tio goa personer totalt ska åka norröver. Hela vägen till Ångermanlands djupa urskog. En bit över nittio mil kommer vi som reser från Götet att åka. Så tio-femton timmar i en minibuss väntar oss beroende på väglag. Julen kommer firas i en röd stuga, mitt ute i skogen. Bo kommer vi nog inte göra i samma stuga utan i godsägarhuset i samma by vi ska till, det har nämligen Pälsklings fasters man köpt åt släkten tidigare under året. Spännande! Packandet, tvättandet och julstädandet har varit i full gång - Pälskling har skött städningen medan jag jobbat. Skönt att inte behöva bry sig om det. Förhoppningsvis är belöningen för all förberedelse snö, minusgrader i massor, god stämning med alla de andra sköna människorna som vi åker med och god mat. Jag myser bara av tanken på hur mysigt det här kan bli!

Vi åker runt nio i morgonbitti, jag har tagit ledigt i morgon och i övermorgon, vi är hemma igen på söndagkväll/natt. Jag jobbar mellandagarna, är barnfri så blir max fem timmar jobb per dag med planering och lite städning av avdelningen och sådant plock. Med givna sovmornar. =))

Nu ska jag vika tvätt, packa det sista, äta något och sedan masa mig i säng. Lite sovmorgon för mig i går, behöver ju först gå upp vid sju när jag normalt brukar ta bussen hemifrån på måndagar-onsdagar varje vecka. Lyx! ;)

Det ser ju förresten ut att kunna bli en vit jul för alla i Göteborgsområdet också, det ligger nästan en decimeter snö nu. Det var dock inte många dagar sedan som Göteborg var den enda snöfria staden i Sverige - Malmö och resten av Skåne har ju stoltserat med runt två decimeter snö eller mer. Vilken jul va! Känns ju lovande!
Jag har åkt pulka och stjärtlapp för första gången sedan i februari-mars - det var en kanonavslutning på arbetet i barngruppen för det här året. Nu ska det bara njutas av julen och kurera en mindre skön, smått kliande hals och viss snuva - lite julvila gör nog susen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela