ikkas

30 frågor om 2009....

Publicerad 2009-12-31 11:57:10 i Listor,

Hämtade dessa direkt från söta S i Hästhagen! ;)


Mina svar på 30 frågor om 2009


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jaa, jag har åkt spark för första gången nu i jul, det har jag inte gjort innan.

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag hade inga direkta nyårslöften, men tanken med 2009 var att träna och äta mindre sött. Jag har hållit det rätt bra faktiskt, tränar i massor (utom just de närmsta 9-10 dagarna då det varit jul och vi varit i Norrland osv). Lite mindre av det söta har det väl blivit också, fast periodvis har det varit lika mycket som innan...


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jaa, söta S i Hästhagen blev mamma i år. Ännu fler av vännerna blev föräldrar 2008.

4. Dog någon som stod dig nära?

Nej, tack och lov så har inte det hänt. Dödsfall ja, men inte i den närmsta kretsen av folk som jag har runt mig.

5. Vilka länder besökte du?
Norge har jag varit i en sväng, inga andra utsvävningar - tyvärr.

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?

Ett jämnt pengaflyt (har varit knackigt och hackigt), resa och trevliga överraskningar. ;)


7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?

26:e december är ett sånt datum (av personliga anledningar som jag inte kommer "droppa" här), 16:e januari ett annat, 19:e januari ytterligare ett. Det finns några bra från i år...


8. Vad var din största framgång 2009?

Jag tog min lärarexamen (16:e jan) och jag påbörjade min yrkeskarriär som lärare (19:e jan).


9. Största misstaget?
Vet inte riktigt om jag tycker jag gjort något stort misstag i år, det har varit ett positivt år med många lärdomar och nya, goda vanor.


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, sjuk har jag varit. Min hals har bråkat i massor...


11. Bästa köpet?
Min och Pälsklings två katter - Olivia och Rasmus. Mina spinningskor är också ett kanonköp!


12. Vad spenderade du mest pengar på?

Det är nog träningen och katterna faktiskt. Icke hemlagad mat är en pengatjuv som besökt oss rätt ofta under året också...


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att det gått framåt för mina systrar, mig och att det mesta som varit tufft och jobbigt innan faktiskt på det stora hela har löst sig fint för oss. Jag sitter säkert på mitt jobb, det är underbart skönt och gjorde mig väldigt glad - jag fick upprättelse.


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?

Jag har lyssnat en del på Elvis-låtar och IZ variant av dessa två låtar "Somewhere over the rainbow/what a wonderful world". Men ingen av dessa är ju från 2009. Annars är det "träningslåtar" som "Pokerface", "Something in your mouth" och Michael Jacksons alla låtar som gått på högvarv.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Mycket gladare utan tvekan, det mesta av "skiten" som varit har fått sig en lösning.

16. Vad önskar du att du gjort mer?

Unnat mig mer vardagslyx och avkoppling.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Oroat mig, stressat och blivit mindre arg, ledsen och besviken - trots ett bra år har det ju ändå funnits ett stort orosmoln kring min arbetssituation.


18. Hur tillbringade du julen?
I Norrland med fantastiska familjemedlemmar och vänner.


19. Blev du kär i år?
Nej, jag var kär redan innan men behöll kärleken för samma person (7 år tillsammans i år ju). I våra katter blev jag ju förälskad i och i min träning. =P

20. Favoritprogram på TV?

Desperate Housewives, utan tvekan. Idol är också trevligt.

21. Bästa boken du läste i år?

Svårt att säga, läste en del bra av Ajvide i år som alla var hisnande otäcka och bra.

22. Största musikaliska upptäckten?

Hum, jag vet att jag haft ett par såna i år. Eric och Mariette i Idol är två av dem, känns ju löjligt att säga bara. ;) Annars är det Keali'i Reichel och IZ tror jag bestämt.
Tina Turner-konserten var fruktansvärt grym - bästa av allt!


23. Bästa filmen som du sett i år?
Här saknades en fråga så jag hittade på en. En som jag är osäker på. Men jag gillade filmen "Yes man" väldigt mycket och även "This is it".

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?

Jag önskade mig inte något särskilt egentligen, fick lite pengar och annat smått och gott. Inget särskilt alltså. Var en väldigt diskret födelsedag.

25. Något du önskade dig men inte fick?

Mja, nämnde en parfym i sista stund som jag ville ha (Inspiration från Lacoste) - Pälskling köpte fel men han gjorde ett försök iaf...;)

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?

Jag var hemma hos familjen, låg i ett bubbelbadkar och tog det mest lugnt hela dagen lång. Jag var sjuk nämligen.


27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att jag inte skulle varit ifrågasatt på jobbet, det hade sparat mycket oro och att vi hade haft ett jämnt pengaflöde också - gärna lite mer av den varan också.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?

Hum, svårt att säga. Blandat och helt beroende på mitt humör...


29. Vem saknade du?
Jag har saknat min pappa en hel del under detta år i planer som startats upp. Jag har längtat mycket efter min goa Poffas på Irland och ja, har nog funnits fler jag saknat under årets gång i olika situationer men dessa två är de jag kommit på mig själv med att sakna mest.


30. De bästa nya människorna du träffade?
Mina goa kollegor är några av de bästa och nyaste. =)

Kommentarer

Postat av: ★Svantes mamma★

Publicerad 2010-01-06 11:42:46

Kul att läsa lite mer om dej :)



Hehe, jag kommer ALDRIG att sluta blogga, jag mår kanon av det... Och drömmarna är aldrig obehagliga utan fina. Men jag förstår dej... tror dock inte att de blir värre än att jag bara inte har tid under någon dag eller så, ork det har jag! :)



hehehe jaaa, för de hade han nog växt ur för länge sedan :)

men vi kan väl ta o ses nån dag?? Vore jätte mysigt... Inte träffat dej sen förra året ;) HEHE



Puss o kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela