ikkas

Full rulle...

Publicerad 2009-08-29 08:19:59 i Bla Bla Bla...,

Det har varit lite fullt upp i veckan, minst sagt....

I måndags var jag på jobbet + möte efteråt från sjutrettio till tjugoettrettio.
Med andra ord gjorde jag inte så mycket annat, sökte på katthem hann jag däremot med.

På tisdagen jobbade jag hela dagen, direkt efter det hämtade Pälskling mig och vi åkte till Råmossens katthem och kom hem med våra små katter.

Onsdagen hade jag tidig dag, sköööönt! Var hemma redan runt fjorton och kelade i massor med småkissarna samt lagade mat och plockade lite i vår kaoshörna. Våra ex.grannar J och N kom över en stund på kvällen.

Torsdagen var lång igen, jag jobbade tills artonfemton, sedan direkt till spinningen. Var hemma vid tjugotrettio, då var J och N här, de gick när jag var i duschen, de tog en kortis hit och lämnade en skärm - tack, tack!

I går hade jag en tidig fredag, slutade vid tretton. Det behövde jag verkligen kan jag säga.
Stack hem och städade i den fuktiga värmen och röjde lite i kaoshörnan. Kissarna var livrädda för dammsugaren, fast Olivia tyckte av någon märklig anledning att golvmoppen var ännu läskigare. En trist eftermiddag för dem alltså, dessutom passade jag på att klippa de små klorna för första gången med klosax. Rasmus drog undan tassarna hela tiden, framtassarna gick bra men när det var dags för baktassarna blev han förbannad, fräste och spottade. Olivia låg blickstilla under hela klippningen. Pluspoäng till henne alltså eftersom jag slapp bråka med henne efter att först bråkat med lillkillen.
Bonusmamma K var över och tittade på katterna samt fick lite hjälp med hemsida av Pälskling, fikade lite och kelade med kissarna.
Senare kom syrran J hit, hon ligger just nu och sover i soffan bredvid...=P
Hon ska vara kattvakt över dagen, jag och Pälskling ska i väg på årsstämma för hans släktstugas förening och blir nog borta typ hela dagen lång. Så syrran får klara sig själv. Hon stannar tills i morgon så då hinner vi säkert umgås mer...
Även bästa killkompisen var här med sin familj, det var full fart på lilla F och hon tyckte jättemycket om katterna så det var rätt mycket passande. Hehe. Hon är go den lilla ungen. =)

Som ni märker är jag uppe i ottan i dag, jag vaknade redan före sju och var kissnödig. Sedan kunde jag inte somna om. Gick in till katterna i köket, rensade låda, gav nytt vatten och fyllde på med torrfoder och babykattmjölk. De har blivit bortskämda med ugnskokt lax och kyckling de senaste dagarna så de har lärt sig att det finns godsaker i kylskåpet. Vrålar och tindrar med ögonen så fort jag närmar mig kylskåpet eller frysen...
Rasmus har lyckats gå upp från 700 g till 800 g på två dagar, vägde dem båda i går, och Olivia har gått upp från 500 g till 525 g. Alltid något. Men jag ser till att hon nu får äta på en köksbänk eller så innan jag ställer ned matskålen till dem båda, för även om jag har två skålar vill de gärna äta ur samma skål och Rasmus är helt mattokig. Han vräker i sig allting på bara några få minuter, medan hon kan spara och sitta och fundera lite över maten. Ingen bra kombination på den fronten alltså, speciellt då hon är allra minst viktmässigt av de två...

Fåglarna trivs ännu och har kunnat vara utsläppta i princip lika mycket som vanligt, de tycker katterna är spännande - särskilt Neo som gärna vill hälsa på dem. Han gjorde dock inga försök i går, han blev viftad åt häromdagen av Olivia och hon var lite väl närgången så det kanske gjorde honom något försiktigare. Hoppas jag. Men kissarna bryr sig inte ett dugg om fåglarna när de sitter i sin bur, tittar knappt på dem. Likaså höll jag Rasmus rätt nära dem häromdagen, han var inte så intresserad heller. Men när de flyger ser de himla roliga ut, tydligen...

Det rullar på som vanligt här, mer katter i tankarna bara och logistik kring dem. Pälskling pluggar ju i närheten så som längst har de varit ensamma i fem timmar, men brukar ligga på max tre timmar om dagen. Det funkar, de har varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela