ikkas

Helg, kalas, något nytt inom mig som tar form - en historia utan klimax...

Publicerad 2008-01-28 13:53:59 i Bla Bla Bla...,

Den här helgen har varit händelserik, minst sagt. Skönt att vara ledig i dag kan jag säga...

Fredagen ägnade jag åt skola och skolarbete. När jag kom hem storstädade jag - damma, städa fågelbur, dammsög, tvätta golv - pust! Tvättade ett par maskiner tvätt, bakade och pluggade gjorde jag också.

På lördagen jagade Pälskling och hans pappa delar att reparera vår bil med, den saknar en hel fjäderskål på höger sida, innebär noll fjädring på bilens högra sida typ...Någon som har en sådan till en Skoda Felicia? Hör av er då!Detta var bara en parantes som irriterar mig, för snart får vi inte längre köra vår lilla "Pucklan" något mera - om vi inte lyckas hitta den jädra fjäderskålen då...
Efter Pälsklings "jakt" så åkte vi till hans mamma med man, grattade mannens barnbarn som fyller fyra snart och åt lite lunch med dem.
Sedan var det kalasdags för ytterligare en fyraåring, Pälsklings lilla tjejkusin som fyllt år i veckan. Hon hade prinsesskalas för sina väninnor tidigare under dagen, några av de vuxna kvinnorna hade sedan tagit fasta på detta och kom utklädda till prinsessor på själva "vuxenkalaset". Kul. Grattade inte bara lilla fyraåringen, utan ytterligare två kusiner till Pälskling som hunnit fylla år, lika bra det.
Kom hem rätt sent från kalaset, Pälsklings pappa och fästmö sov hos oss. Satt uppe och pratade ett tag efter hemkomsten, mysigt!

Söndagen började med frukost vid tio, jag och Pälskling gjorde i ordning alltsammans inför det. Känns kul att vi nu efter vår flytt kan bjuda på en frukost ute i köket. I förra lägenheten gick det knappt att sitta en person vid vår köksbord, eftersom vi då var tvungna att ha en reservfrys under bordet. På tal om frys, Pälskling och hans pappa hängde om dörrarna på vårt kylskåp och vår frys, de hängde åt "fel" håll innan. Det kändes fel i vårt kök i alla fall, så nu har vi ett ännu smidigare kök än innan - skönt! Medan dessa dörrar rättades till så utforskade jag och pappans fästmö omgivningen här runt omkring. Fick en härlig promenad innan pappan och fästmön skulle börja bege sig hemåt till Skåne igen. Jag åkte med dem en bit, in till stan, tog en buss till äldsta syrran därifrån. Fick sällskap med hennes fostersyster som också var på väg hem. Pratade en del om de förändringar/tankar som kan bli verklighet angående min yngsta syster. Inser mer och mer för varje gång jag träffar denna tjej (fostersystern) hur otroligt enastående hon är på många sätt och vis.
Något som upptog en del av vårt samtal i övrigt var den upplevelse vi för första gången skulle få vara med om under eftermiddagen/kvällen. Något som jag inte helt ännu vet hur jag ska beskriva i ord. Men det var långt mer känsloladdat än vad jag trodde att det skulle bli, åtminstone för min del. Jag har grubblat en del sedan igår, det var så spännande det som hände. Och så otroligt. Många skulle säkerligen tycka att det var dumheter och tro att jag började bli galen om jag berättade, men jag bryr mig inte så värst om det. Jag vill dock helst inte gå in på några detaljer ännu då jag inte själv helt vet hur jag skulle beskriva det hela. Men det var spännande och jag fick utlopp för en del av mig som tidigare inte fått komma fram i ljuset speciellt mycket, även om jag varit öppen (är öppen) för en del av sakerna. Jag skulle vilja lära mig mer, det är det jag spontant känner efter gårdagens upplevelser. Även då jag erkänner mig vara ganska kritisk och skeptisk till en del av det hela. Men så bör man ju förhålla sig till allt...
Jag vet att jag är förvirrande och att jag här bygger en historia utan klimax, men det är med flit. - Jag varnade ju er eventuella läsare i min rubrik, gjorde jag inte? Det som skett är något som var av vikt för mig, en slags "nytändning" inom mig, mer än så har jag inte något direkt behov av att berätta. Kanske jag väljer att berätta mer vid ett senare tillfälle, eller också låter jag bli...

Summerat;

Dagens I-landsprobem:

Fortfarande yngsta syrran och hennes situation, men tillhör ju snarare ett "verkligt" problem än ett I-landsproblem..

Dagens bästa:

Gårdagens händelser. Satte i gång något inom mig, kul att se hur det kommer ta form, om det gör det...

Kommentarer

Postat av: grannen

Publicerad 2008-01-28 17:47:22

jag är nyfiken över vad du gjorde för nått som var så otroligt....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela