ikkas

Historien fortsätter om den dumma telefonen...

Publicerad 2007-11-18 13:19:28 i Bla Bla Bla...,

Jag var och lämnade in min mobiltelefon igår, som tur var är det fortfarande garanti på den. Jag betalar ju av på den ännu som jag tidigare nämnt. Förhoppningsvis ska inte den här historien kosta mig någonting alls, om de inte tycker att det är jag som totalsabbat min telefon. Vilket det delvis kanske är, den har ju blivit dumpad i golvet ett par gånger ju. Men batteriet, knappsatsen och gångjärnet som hoppat fel ska jag nog få fixat utan någon kostnad. Om de hittar något inuti den som de tycker är mitt fel så får jag väl se vad det kostar. Dessvärre kommer jag nog aldrig mer återse de bilder och videoklipp som jag endast hade sparat på min kära mobil. Tjejen i butiken skickade med en önskan om att de skulle behålla informationen som jag lagrat på min mobil. Men det var inte så stor chans att de kunde göra det. Alla telefonnummer kommer ju försvinna nu med, hade bara ett par gamla sparade på själva sim-kortet. Likadant med alla ringsignaler jag fått av ena syrran, de lär ju vara borta - min älskade Pingu-signal! Det är ju min signatur-melodi numera! Ähh, vilka I-landsproblem! Men det känns jävligt tråkigt alltihop. Om det är så att reparationen kommer kosta något och de inte sparat något av den information jag sparat på telefonen får de nog stampa på den åt mig. Vi får se. Tycker mycket om den telefonen trots allt. Jag har en mobil igen, en lånetelefon men har inga telefonnummer på den utom några gamla som jag inte ens vet om de gäller längre, orkar inte engagera mig i denna låne-fån heller... Shit, jag kommer få leta på eniro och höra av mig till massa folk över internet eller något. Det värsta är mina vänner på Irland som nu alla nummer är förlorade till, speciellt en av dem - systern i den familj jag bodde i när jag var där, henne lär jag inte kunna nå något mera igen. Hon känner inte de andra personerna jag känner där, får se om det kan gå att lösa - kan inte se hur det skulle gå just nu men... Har mailadress till några av de andra, så kan nog lösa sig med dem åtminstone. Men helvete alltså, får antaglien börja om allting!

Kvällen på Liseberg igår var kanon! Det var inte så mycket folk som jag trodde att det skulle vara heller, inte så många barnvagnar detta år dessutom. Inte så alltså, jag har inget emot barn eller deras vagnar (så länge deras föräldrar ser vart de kör dem), men senast jag och mina systrar + kusiner var på Lisebergs julmarknad började det regna och vi höll på att bli överkörda stup i kvarten samt få ögonen utpetade av en miljard paraplyer i regnbågens alla kulörer. En mindre trevlig upplevelse med andra ord, det enda som räddade den kvällen var att jag och min mellansyster på väg hemåt hoppade i vattenpölar och sjöng julsånger - blötare kunde vi inte bli.
Jag handlade inga julklappar igår dock, blir i nästa veva när jag är där med mina systrar och har mer pengar att röra mig med. Men åt en souvas i alla fall - renskav i pitabröd med lingon, dressing och sallad. Det är så gott, har ätit det en gång innan på denna julmarknad, får nog bli en tradition för mig tror jag! Kusinen hittade massa gott som hon ska göra en korg av till sin killes mamma. Jag fick kollat in vad som fanns och var, lättare att veta vart man ska handla klappar tills nästa gång för min del alltså. Blev en tur hem till kusinens lägenhet i stan efter Liseberg. Hon hade fått lägenheten nymålad - starka färger men det var ganska snyggt i den lyan faktiskt. (Föredrar dock våra fina tapeter och fondväggar här hemma.) Tog en sväng ned på stan också, in på Valand, satt där och pratade i två timmar typ. Drog hemåt lite efter midnatt. En lång dag igår kändes det som. När jag kom hem åt jag lite, la mig på soffan glodde på någon skräck-gala på TV tills tre-tiden. Gick inte upp förrän lite innan tolv i dag, även om jag var vaken innan dess.

Ska strax fila i ordning det jag ska göra med barnen på min praktikplats, för det hann jag aldrig igår. Tagit fram en grej jag ska ha med, ska kolla på den dikt jag skrev bara för detta tillfälle - se om den håller för det jag ska introducera. Blir en sväng till Allum i dag också, måste handla lite mat på ICA. Tråkigt att gå bort själv, men nu kan det inte vänta längre, pålägget är så gott som slut, likaså mjölken. Suckar.

Dagens I-landsproblem;

Mobilångesten ännu...

Orka masa sig till affären...

Dagens bästa;

Lisebergsbesöket igår.

Att det är söndag, jag har fått sova ut i dag också.

Kommentarer

Postat av: piiinkiiie

Publicerad 2007-11-28 19:22:39

hej gumman! Svarar på din kommentar på min blogg här.

De där med äg o grejer du vet ;) hehe

De visste jag redan innan... Vi "myser" upp till 5 dagar innan ägglossning just för att vi vet att spermierna kan leva upp till 5 dagar vid en gynsam miljö. Men oftast så lever de bara upp till 2-3 dagar. Så myser man idag Onsdag, så kan man i stort sett klara sej på de o bli gravid vid äl som man har
på söndag typ :) hehehe

Pussa o krama o tack!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela