ikkas

En spontan sommarkväll i hamnen...

Publicerad 2007-08-15 11:01:04 i Bla Bla Bla...,

Igår när jag kommit hem från jobbet lurade jag Pälskling att laga mat som vi åt i hop, sedan var jag så himla rastlös så jag föreslog att vi skulle ta bilen in till stan och promenera i hamnen. Precis så som vi gjorde den där kvällen för mer än 5 år sedan när vi blev i hop. Pälskling nappade och vi åkte in till Göteborg. Det var en riktigt skön sommarkväll igår, kulturkalaset hade dragit i gång under dagen och stan var full av musik. Vi gick från Heden där vi som genom ett trollslag lyckades få tag i en parkeringsplats, utan att leta speciellt mycket. På väg ned till hamnen så köpte vi oss en glass som vi åt när vi gick på bryggan längs med alla båtar och operan. De hade ett område med tält och scen alldeles vid hamnen, det var en hel orkester som spelade där - "sommarkonsert". Vi gick längs hamnen, bort från operan till de stora fartygen, ytterligare ett område med scen och tält. Vi bestämde oss för att gå upp till det stället där vi suttit kvällen vi blev i hop, där vi såg vår första solnedgång tillsammans som nyblivet par. Det var fler folk som gått upp till detta ställe igår, men vi stannade för att titta på utsikten ändå. Sedan virvlade vi vidare, tillbaka till hamnen och det tältområde vi senast gått förbi, vid "Kajskjul 8". Jag frågade en väktare vilka som skulle uppträda i kväll, Sanna Nielsen, Sonja Alldén och Shirley Clamp var svaret. Vi bestämde oss för att stanna och titta. Showen var jättemysig och rolig, allt från härliga Astrid Lindgren låtar, schlager, Peps Persson och gamla sköna svenska klassiker och visor. Var en så lyckad kväll, som det inte fanns någon som helst plan för egentligen. När vi kom hem var jag så himla sugen på att se någon Astrid Lindgren film, "Mio min Mio" gick att få tag i, la oss i sängen och tittade på nästan hela filmen innan vi somnade. (Får se slutet idag.)
En perfekt kväll!

Summerat;

Dagens I-landsproblem;

De är alla bortblåsta efter gårdagens perfekta avslut!

Dagens bästa;

Sommarkvällar i hamnen med skönsång! Som en helhet med 3 goda ting...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela