ikkas

Det går fort när en har roligt...och annars med....

Publicerad 2015-09-17 08:20:15 i Husbestyr,

Hjälp! 

Vad tiden går! 

Jag vet att jag hade som ambition att skriva lite mer och oftare här, gjorde kategorier för husbestyr och trädgårdskärlek och tänkte att jag hade halva hemma....men nej....så funkade det inte riktigt....


Det blir vad det blir - som med allting annat! 

Men vad har hänt sen sist då, rent praktiskt om vi bara ser till vårt hus?

"Fågelrummet", som vi kallar det ena sovrummet för, saknar lister - liksom att den omtalade "stand-in-closet:en" ska renoveras klart och inredas ordentligt. I övrigt är det klart och den efterlängtade Hemnes-dagbädden/sängen är redan inköpt och på plats. Till och med haft övernattningsgäster i rummet. Anledningen till att det inte är helt klart? Vi fick göra ett ryck i det sovrum vi kallar "pluttrummet" och få klart det innan vi kunde fortsätta i "fågelrummet".

Alla innerdörrar till övervåningen som skulle målas är målade och på sina platser. 

Nu har vi en renoveringsplan för att få klart i "fågelrummet" och påbörja renovering i vårt eget sovrum här i höst. Det ska ju rivas och renoveras i big time. Väggar ska ner, väggar ska upp, renoveringsgips, tak, golv, bygge av hyllor och garderober och säng....det blir att göra minst sagt! Hoppas på att flytta tillbaka in i vårt eget sovrum innan jul, men det vet en aldrig, kommer få sova i "fågelrummet" så länge det renoveras i vårt rum. 
Både ser fram emot den här hösten och drar mig för den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela