ikkas

LCHF

Publicerad 2012-04-24 23:18:16 i Bla Bla Bla...,

Jag har bestämt mig för att äta LCHF-inspirerat. Kommer kanske inte gå till det extrema men ändå utesluta pasta, ris, potatis så långt det bara går och jag orkar....
Har än så länge bara hunnit testa i ett par dagar och kan meddela att jag har hunnit slarva redan, i helgen.
Men nu känns det ändå som om jag är på gång.
Har hittat en bra sida med massor av recept att testa och ta inspiration av - guld värt när man ska starta i gång.
Idag provade jag att göra en laxpudding. Blev underbart god och alldeles perfekt. Min såg däremot snyggare ut än bilden nedan. ;)
Länk till recept och bild: http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=1540
Laxpudding LCHF
I lördags gjorde jag en s k BBB-gratäng med champinjoner i stället för kantareller. Den blev också väldigt god, det tyckte även mannen min. :)
Länk till recept och bild: http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=954

BBB-gratäng
Jag har tränat ganska intensivt 6,5-8,5 h i veckan de senaste 6-7 veckorna och behöver komplettera det med ändrad kost också så det kändes som om det var läge nu helt enkelt.
Håller tummarna för mig själv och hoppas att det här ska göra underverk....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela