ikkas

Poolparty....

Publicerad 2009-06-28 10:39:28 i Bla Bla Bla...,

I går var vi i Kungsbacka hos Hjärtat mitt med familj. Lilla V hade ettårskalas. Massor med folk, det goa kompisgänget bland annat, och småbarn här och var. Satt runt Hjärtats pool i stekande värme, lekte med lilla F (bästa killkompisens dotter) och en boll som hon slängde i poolen hela tiden. Skvätte och stänkte, vattnet som hamnade på kläderna torkade på några minuter. Vi alla önskade att det var ett poolparty vi var på. Det var sjukt varmt. Jag drack vatten i massor, hade dessutom börjat dagen med spinning så laddade med ungefär två liter vatten under den timmen som jag tränade...

Pälskling skulle egentligen inte varit med i går, han jobbade, men han skadade ryggen i torsdags och hade så ont att han åkte hemåt. Ringde mig när jag just missat bussen mot stan och var på väg i ilfart mot Allum. Jag skulle tagit mig till Mölndal och åkt med bästa killkompisen och hans familj till kalaset. Satte mig i stället på närmsta hållplats och väntade på Pälskling. Vi åkte hem igen så Pälskling kunde byta om och sedan mötte vi upp med Godzilla och bästa killkompisen vid IKEA i Kållered där vi sedan åkte på rad på småvägarna mot kalaset. Ingen av oss hade tidigare varit där, men bästa killkompisen var den som hade en bra karta på sin mobil så han fick leda oss...

Kalaset varade hela dagen lång i princip, vi kom fram runt fjortontrettio någonting och var kvar i åtminstone tre och en halv timme. Åt god smörgåstårta, softade vid poolen, lekte med småbarnen, åt kakor och hade det allmänt gött!
Lilla F fick badat i poolen, hennes pappa sträckte ned henne i den efter att hon gjort diverse försök att komma i den. Det var väldigt uppskattat men hon hackade tänder som bara den efter ett par dopp, hade hon fått bestämma hade hon ändå velat bli doppad minst hundra gånger till. I stället blev det en handduk och inomhusvistelse för hennes del efter det. Perfekt samkört med att lilla V och hennes mamma öppnade paket, mycket roligt att vara med i för F också. 
Vi gav lilla V ett pussel, en blå giraff på hjul (gör söööt) och en blå sommarklänning. Lillan smakade på giraffen så snart hon fick tag i den, uppskattad alltså. ;)

Efter partyt åkte jag och Pälskling med bästa killkompisens familj och handlade pizza samt hyrde film och köpte lite godsaker inför en filmkväll. Landade hemma hos dem vid nittontiden, kom därifrån runt tjugotretrettio så det blev verkligen en heldag i går alltså. Var i princip inte hemma någonting alls. Har lite planer på att sticka i väg över dagen i dag med, jag vill ju bada men kanske blir att åka upp till familjen, yngsta syrran är där. Vi kanske kan bada om inte annat....
Pälskling och bästa killkompisen ska på bio i kväll, så får se om han är på att åka i väg över dagen, han har ju ont i sin rygg och vill väl egentligen ta det mest lugnt kan jag tänka mig....
Men sitta inne en heldag när vädret är helt strålande går ju bara inte, busskort har jag ju så det är bara att åka i väg själv om han inte är på.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-30 19:48:05

Vilken fin blogg du har =)



Vill du ha gratis kläder i en mängd olika klädaffärer?

Tryck på länken och registrera dig sedan kan du börja samla ihop poäng som du själv väljer när du vill byta in till presentkort.



http://www.gratismode.se/?c=57742

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela