ikkas

Nya "stuprör" tack...

Publicerad 2009-08-31 19:29:19 i Bla Bla Bla...,

Usch, jag har haft så konstigt ont i magen i en vecka nu. Tarmarna känns hela tiden tunga och fulla, även om jag inte har någon knepig mage i övrigt. Mår illa, tycker mig känna varje matbit jag ätit det senaste året eller så. Gör ont när jag böjer mig, känns fullt och nödigt när jag går, sitter, står. Hela tiden. Hela tiden känner jag mina tarmar, min mage. Vad sjutton är det för något? Ingen feber, inga kräkningar, inget konstigt från nummer två heller men jag känner mig hela tiden uppsvullen och nödig. Blir galen snart. Mår jätteknepigt....

Några andra som sväller upp är kissarna, tack och lov. Jag har sett fel på vågen dock, han väger inte mer än 750 gram och hon ligger på ungefär 650 gram mätt nu i dag. Skönt. Hon kvicknar till mer och mer och slipper maskar och diarréer. Trevligt för oss och underbart för henne. De är två riktiga kelpissar kan jag säga, gosar, gosar och gosar med mig och Pälskling. Likväl som de gör små bus däremellan eller slumrar och gosar med varandra....
Fåglarna är ännu glada och mysiga som vanligt, det är bra. Sitter och kvittrar, visslar och myser i sin bur just nu...

Det enda som inte är bra är mina "stuprör" (tarmarna). Jag undrar vad det är alltså. Vill inte bli dålig och känner inte att jag har tid med det heller. Bläää....

Ska lägga mig och titta på en film snart tror jag.
Såg på "Brokeback Mountain" i går, den var rätt bra.
Behöver en lika skön kväll i dag igen, för mina "stuprörs" skull om inte annat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela