ikkas

Åter till vardagen...

Publicerad 2008-10-29 16:32:55 i Bla Bla Bla...,

I dag har varit en sådan där trist vardag. Tittar längtansfullt ut genom fönstret, ser härliga, fluffiga moln och rosa-lila himmel. Inget jag varit ute och upplevt i dag direkt. Jag har suttit hemma. Skrivit ihop stödord till en muntlig presentation av min rapport om utvecklingsarbete. Läst och skrivit ihop en opponering på en klasskamrats utvecklingsarbete. Övat på min presentation, tagit tid på mig - håller mig preciiis inom ramarna för den tid vi har på oss. Kommit fram till att vi är i akut behov av en ny skrivare, bläcket är slut och det är en gammal skrivare så det blir billagare att köpa en ny än att byta patroner på det här skrället. Pälskling kommer med en utskrift från jobbet - mina stödord till min presentation. Tack och lov att han kunde skriva ut dem! Annars hade det varit kris, ska hålla presentationen i morgon. Samlat ihop böckerna jag hänvisar till i mitt arbete. Lagat mig middag. En dusch för att tina upp - kallt som i ett kylskåp här! Betalat alla räkningar har jag gjort också, ser att vi ligger relativt bra till denna månad. Tacksam för det. Massor med "pyssel" har blivit gjort här hemma, nödvändiga måsten. Ska skriva stort på lite lappar som jag ska ha med till presentationen i morgon också, sedan är jag klar med allt jag tänkte ha gjort i dag.

Ringde just Pälskling, bad honom stanna vid Allum och ta en sväng in på ICA förut. Han slutar typ nu. Sa att jag kommer bort. Vill njuta av den vackra himlen och höstluften en stund. Roa mig med att titta lite i någon affär, blir nog ICA och en mindre tur Allum runt. Skönt att komma hemifrån en stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela