ikkas

En dag att glömma...

Publicerad 2007-03-23 22:42:53 i Bla Bla Bla...,

I dag har vi haft våra redovisningar och alltså opponerat på varandras arbeten i vår lilla seminariegrupp, gick bra med vår opponering, gav konstruktiv kritik, både bra och dålig sådan. Gruppen vi opponerade på var den enda i vår seminariegrupp som fick betyget VG. Grattis till dem...
Själva så fick vi komplettering av vårt UTMÄRKTA arbete, jaa, enligt vår handledare var det ju utmärkt åtminstone.
Men vi hade ju missat att skriva hur många lärare vi intervjuat i vår undersökning och vidare hur vi tänkt när vi gjort vårt urval, även i fall det egentligen står med delvis. Båda dessa saker var med i det PM som vi skulle följa, var bara rena klantmissar. Är förvånad över att vår kära handledare inte uppmärksammade detta, så som hon petat i vårt arbete, gav oss 6 sidors korrigering ena gången hon svara på oss. Men upptäckte inte dessa två större felen alltså. Är förvånad, arg och besviken, men inte så mycket på vår handledare, men på mig själv. Hade såna ambitioner och kände oss så bra förra veckan, samt nu några dagar innan redovisandet i dag. Men nej, för att bli godkända måste vi knö in det som vi nu fick som komplettering alltså. Visst, vi fixar det på nån timme eller två kanske, men ändå. Lagom kul när vi satsat stort och verkligen petat, diskuterat och hållt på nåt så grymt med arbetet och det ändå bara faller pladask på mållinjen. Jaja, tur det är helg, ska förtränga detta nu under dessa dagar, ladda om och börja om på nytt, och få mitt dumma godkänt i denna kurs också. Kände helt ärligt för att trotsig som en barnunge bara springa ut på gården och skrika, hoppa och stampa hårt i marken. Tur att man avstår vissa frestelser.

Är dessutom jätteförkyld, eller allergisk, vet inte vilket, näsan rinner och känner mig helt slut i huvudet i dag. Hela dagen blev så skum. Drömde att jag försov mig, vaknade ett antal gången i natt. För att sedan försova mig på riktigt, stressade runt och gjorde en massa annat i morse så jag hann inte äta frukost, var inte speciellt hungrig - mådde inget vidare alls i morse. Men, hann med busen och tog mig till redovisningen. Började runt nio i morse och slutade närmare fyra i eftermiddag, bara varit redovisningar och diskussioner, var så trött att jag kände mig helt feberyr när jag kom ut ur klassrummet. Då var det dags att åka och handla, min gubbe hämtade mig och vi åkte raka vägen till ICA. Som tur var kunde jag äta restmat från i går när vi väl kommit hem, för var så hungrig och minst lika trött, hade inte fixat att laga mat i eftermiddags. Min gubbe skulle dessutom ut med vår killkompis och äta middag samt dricka whiskey, de är fortfarande ute och roar sig. Fanns helt ingen anledning till att jag skulle anstränga mig i onödan, då jag var så trött.

Tittade i genom min hotmail-inbox nyss, hade fått ytterligare ett "tyvärr...nej tack"-brev från ett av de sommarjobb jag sökt. Denna gång på något jag verkligen hade velat göra. Guide/värdinna på Göta Kanalbåtarna, hade inte varit dumt alls. Har ju bakomliggande utbildning och erfarenhet av liknande yrken. Känns väldigt surt, hade hoppats på att åtminstone få en intervju med dem, men nej.

Kvällen har inneburit pistagenöt-knaprande och "Let´s Dance", ungefär vad jag klarar av i kväll. Tog mig en öl vid maten, det är ju trots allt fredagkväll. Piggnade till lite förut, men det har sakta men säkert försvunnit igen, tror ärligt att jag snart ska lägga mig i min säng. Känns som jag inte borde ha stigit upp ur den alls i dag, med tanke på hur den här dagen har varit.

Summerat;

Dagens I-landsproblem:

Att behöva gå upp ur sängen dagar som denna, fy fan.

Dagens bästa:

I morgon är en ny dag. En dag att andas ut på, glömma dagens sorger och bara ladda om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela