ikkas

Tillfrisknande från feberyra...

Publicerad 2007-02-27 13:19:16 i Bla Bla Bla...,

Ja, jag åkte dit denna gången med, hur annars skulle det sluta? Det är ju mig vi pratar om...

Kände mig dålig i fredags, hade lite feber vid 5-6 tiden på lördagmorgon, frossade som bara den, men allt gick över och jag mådde prima hela dagen - var och handlade etc. etc. så bestämde mig ändå för att ha hem mina kära vänner. Varnade dem för att vara för nära mig bara. Hade en kul kväll, blev en del folk, men när jag skulle följa de sista tre gästerna till tåget så var jag inte bra alltså, då hade febern börjat komma igen. Trotsade det, ville inte ha några sovandes här ifall jag skulle va gör dålig på söndagen, samt att pälskling skulle komma hem på morgonkvisten och han var inte alls pigg på att ha folk sovandes här. Så sagt och gjort, paltade ändå på mig mina kängor och full utrustning för att gå 2 km i snön. Funkade bra på väg till tåget, hann i tid, tåget kom tog avsked och knatade hemåt igen, 2 km. Då mådde jag inte bra alls, kände hur jag kallsvettades och var jättevarm, tog inte av mig nåt av mina alla ytterplagg förrän jag var hemma ändå, ville inte riskera att det hela blev värre. Åt kvällsmackor och två nävar ostbågar i sängen samtidigt som jag  läste i min spännande pocketbok. Tog tempen innan jag somnade och hade då feber.

Söndagen blev sängliggande. Lyckades få i mig lite "Varma Koppen" och nån macka på kvällen när jag låg på soffan. Så mycket mer var det inte med mig den dagen, tur att jag hade en spännande pocket att läsa.

Igår var jag sängliggande också, lyckades få i väg pälskling till en pizzeria så vi skulle få nån middag alls, hade ju knappt ätit något sen lördagen, hade inte haft matlust men var hungrig då. Trots att pälskling inte heller var speciellt bra tog han sig i väg och handlade oss lite middag som vi åt i någorlunda sittande läge.  Läste ut min pocket, och började på dess uppföljare. Tur att jag haft dessa böcker, de räddade allt dessa dagar...
Jag och pälskling låg dessutom i sängen igår på dagen och tittade på Eragorn, trevligt, får ta det som det är när man är sjuk ju...

Idag har jag inte feber, men hostar ännu en hel del, har haft en rethosta utan dess like dessa dagar. Lyckats duscha också, har inte orkat stå upp så länge de andra dagarna, känt mig riktigt ofräsch. Skönt att vara ren igen, och någorlunda frisk. Är hemma idag och vilar ut, är utmattad. Imorgon får vardagen börja som vanligt igen, har jag tänkt, hoppas min feber och hosta har tänkt likadant och håller sig borta.

Ska försöka äta något nu, för känner att jag är hungrig, vilket inte varit så vanligt de närmsta dagarna.

Summerat;

Dagens I-landsproblem;

Den förbannade rethostan som inte vill lägga av helt...Därför det heter rethosta kanske? ;)

Dagens bästa;

Ingen feber, duscha, orka sitta upp, hungrig!!! Många bra saker idag...=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela