ikkas

Måndags-grubblerier...

Publicerad 2007-04-09 20:31:04 i Bla Bla Bla...,

I dag har jag, mina systrar, äldsta syrrans kompis S och Pälskling varit på Allum. Det var 1-års jubileum där, massor med folk och en hel del rea. Började bra med att yngsta syrran hittade ett par capribyxor, fortsatte halvbra med att vi fastnade i en folkmängd på tredje våningen. Gick runt halva byggnaden, varför ens bygga en scen på tredje våningen? Och varför använda den just i dag? Ser de inte att det är för trångt? Men,men, gick runt i lite fler affärer, sedan mötte vi upp äldsta syrran och S, tittade runt, stod i köer och yngsta syrran blev grinigare och grinigare. Vilket kraftigt gick ut över oss andra. Vi insåg att det var bäst att åka hem och se till att hon fick mat i sig..
Båda mina syrror och S hittade en hel del fina kläder, så dagen var ändå lyckad. Pälskling hittade två fina tröjor. Jag hittade en fin tröja, så jag var med nöjd. Slutet gott, allting gott.

Åt middag i hop här hemma, vi "slarvade" med McDonalds. Äldsta systern och S åkte till Landvetter nu på eftermiddagen. Vi andra har inte gjort så mycket, men jag är hemskt rastlös och försökte hitta någon att "leka med".

Jag och yngsta syrran har gnatat lite på varandra nu i eftermiddag igen, börjar komma i håg hur det var när vi alla tre systrar bodde hemma nu. Men är på en annan nivå nu, vi ligger inte och slåss i en hög. Vi har nog blivit någorlunda vuxna trots allt. Vet ju hur det var att vara i hennes ålder, är ju inte så länge sen, och på en hel del sätt känner jag igen mig i henne. Hon är dock ännu mer osäker än vad jag var som 16-åring, och har inte många riktiga vänner heller. Allmänt jobbigt läge som hon befinner sig i.

I morgon börjar allvaret igen för båda mina systrar, skolan startar. Klockan lär ringa runt 6-tiden, hoppas att äldsta syrran sparkar upp yngsta syrran då. Själv är jag ledig tills på onsdag. Börjar dock bli stressad nu, har inte fått de böcker jag beställt för snart två veckor sedan, är för att det varit påsk. Men ska ha läst en del i en av böckerna tills på torsdag. Måste verkligen få de böckerna i morgon, annars är det kört. Vill inte hamna efter nu. Vill absolut inte ha några rester efter mig, räcker med att vi fick lite komplettering på vårt projektarbete.

Känner mig helt matt allmänt, är tärande att vara flera än två helt klart, men ändå inget som inte fungerar. Hittills har det ju gått bra. Men är allting runt omkring som gör det jobbigt. Samt att yngsta systern och jag ryker i hop lite till och från, och jag känner att jag inte når fram till henne. Det blir fel någonstans på vägen, men vi för någon form av diskussion åtminstone och är ändå sams när det hela är över. Även om vi ofta inte är helt överens.

Skulle ha velat göra något kul i kväll, men alla jag pratat med är upptagna på sina hörn. Usch, för att vara vuxen och bo så pass långt i från sina vänner att man måste åka buss eller bil för att komma till dem. Vad mycket lättare det var när man hade sina hjärtan några minuter i från sig, i husen bredvid, eller huset uppför backen. Nog för att jag många gånger kan vara spontan, ringa och kolla samma kväll om någon vill hitta på något, eller bara sticka i väg någonstans utan att ha bestämt långt innan att jag ska göra det. Det svåra är att ens vänner inte är spontana samma dagar som en själv, eller bor flera timmar bort. Det är inte samma sak längre. Ibland känns det väldigt sorgligt. Men ibland känns det också väldigt skönt, fast inte av samma anledningar som jag ovan nämnt. Man är ju till viss del samma person som man var för några år sedan, fast enligt mig är jag en förbättrad version nu. Inte utséendemässigt sett, men däremot intellektuellt och psykiskt sett. Även i fall allt är relativt och livet är en enda berg-och-dalbana, med höga toppar och djupa dalar. Det är kanske det som gör livet intressant. Och stundtals även det som gör livet värt att leva och kämpa för. Önskar även att min yngsta syster ska se det, så småningom.
Meningen med livet kanske bara är att leva det.

Sumerat;

Dagens I-landsproblem;

Att ha en rastlös själ. Frustrerande tjat med yngsta systern.

Dagens bästa;

Allum som var värt besöket, alla hittade sig någonting de gillade.

Kommentarer

Postat av: Delphine

Publicerad 2007-04-09 23:10:29

Hej Jessicka
jag är smickrad över att du gillar att läsa min blogg. Och jag har läst din nu också och jag måste säga att du är mycket beundransvärd. Du verkar vara en oerhört klok, osjälvisk och fin människa.
Hoppas det löser sig för dina systrar. Själv är jag glad över att min yngsta syster är nitton nu och snart lämnar den hemska tonårstiden. i hated it.

Ta hand om dig!

Vänliga hälsningar
Delphine

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela