ikkas

De goaste i världen....

Publicerad 2010-12-28 20:48:27 i Bla Bla Bla...,

Mina färgglada "raggisar" är de goaste i hela världen - tuffast och mysigast och snyggast! =)
Det är min mans söta lilla mormor som stickat dem åt mig och nu är de ihopdragna ordentligt framme vid tårna och kommer säkert hålla länge och väl. Eller tills jag slitit ut dem. Hoppas det dröjer länge även om jag kommer använda dem mycket...
En suddig bild på dem, men det får duga!
De är bäst IRL! =D
Några andra som är goast i världen är de jag jobbat med i två år.
Här är ett härligt paket från ett av barnen och en fin amaryllis som blommar fint just nu hemma hos mig, också den från ett barn och dess föräldrar som avslutningspresent.
Fick förresten bytt den stickade tröjan som svärmor köpt åt mig i julklapp i dag. Jag och svärmor gjorde BikBok på Allum en sväng och jag hittade mig en tunnare, vit, lång och stickad tröja. Jättefin! Fick en halsduk också som är grön, en sån där som är rund eller vad man ska säga - bara att vira två varv runt halsen. Perfekt! Sedan åt vi bakpotatis och tjattrade på café Briggen. Trevligt! Har inte tagit mig för något alls i övrigt i dag, mer än att göra en miniröjning i köket och rensat kattlådan. Haft en lite deppig dag, sörjt farmor lite mera och kollegorna som inte längre är mina kollegor och spelat spel på datorn. Hurra vilken da´! Not. Men den fick en trevlig avrundning med svärmor åtminstone. Gött det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela