ikkas

Nytt liv, lika kluvet sinne som innan...;)

Publicerad 2014-06-04 14:52:00 i Bla Bla Bla...,

Hmm, för ett tag sedan rensade jag lite här på bloggen och kategoriserade om en del - la till tre kategorier. "Trädgårdskärlek", "Katter" och "Husbestyr" kallade jag dem. Tanken var även att börja göra inlägg och uppdatera denna bloggen, kanske till och med forma om den lite. Längre än till att kategorisera om och ordna till lite här kom jag dock inte. Klurar ännu på hur jag ska och vill göra. Hade på sätt och vis önskat att bloggen delvis gick att låsa - att exempelvis det gick att ha de tre nya kategorierna öppna för fri insyn och de övriga kategorierna kunde jag välja vilka som läste. Är lite kluven...

Men jag ska nog i varje fall ge den här bloggen ett försök till liv igen. Det fanns perioder i mitt liv då den var väldigt viktig för mig, med skrivandet som en del i läkande och välmående. Men det fanns också perioder i mitt liv då skrivandet blev att blogga för bloggandets skull....

Med förhoppning om att enkelt kunna lägga in foton varvat med beskrivningar, anekdoter, göra memoarer för mig själv (det läkande skrivandet), dela med mig av vår trädgård som är under arbete, liksom husdrömmar och bestyr med vårt kära hus, så inviger jag den här bloggen på nytt. Hade ju varit finemang att kunna allt vad bloggdesign heter, det kan jag dock inte - så bloggen ser ut som den gjort sedan långt tidigare när jag vann en önskedesign med någon som kunde. Kanske lite utdaterad sådan numera, men aja, duger fint i krig! ;)
 
Välkommen till nytt liv ikkas - vi lär ses en del framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela