ikkas

"Fågelrummet"

Publicerad 2014-06-04 16:40:21 i Husbestyr,

Vi har renoverat och donat en del i vårt hus, dock finns det kvar att göra - övervåningen och källarplan.
Tills innan jul var det badrummet som upptog tiden. Efter jul har det varit ett av sovrummen som går under namnet "fågelrummet" som tagit tid, bara för att det fanns en stor voljär inbyggt i det rummet innan renoveringsstart. Måla snedtak, lägga nytt golv (det gamla är tyvärr väldigt slitet och flisigt), tapeter, korgar, hyllplan etc. till den inbyggda "stand-in-closet:en", lister, fönster- dörrkarmar är kvar att fixa med. Men en vägg har rivits för att göra rummet större, fågelvoljär monterats ned i bitar, material har bränts upp eller sorterats ut i verkstan som vi blev tvungna att röja upp i samtidigt, tak har klickats upp, elen är dragen och nätverkskablar och lite annat smått och gott är klart...

Så här har det sett ut under arbetets gång...
 


 
 
 
 

Fotona här nedan visar hur det ser ut i dagsläget. Ännu inte klart, men hoppas på att vi kan få ihop det ordentligt till hösten. Sommartid, om vädret är härligt, tillbringas helst med trädgårdsprojekt och där finns också att göra....

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela