ikkas

Sixten - en kaskad av bilder på min lilla kärlek!

Publicerad 2013-01-25 09:58:00 i Katter,

Här är vårt lilla hjärta, från början av tiden hos oss och tills nu....

Från 7/10 2012-jan 2013...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På sista bilden tittar jag och Sixten på Ivanhoe! =)
Det nästsista fotot visar hur Sixten firade nyår tills raketerna började skjutas upp...
 
Kan meddela att på dessa foton ser ju Sixten ut som en kattunge som sover mycket och är gosig mest hela tiden. Kan tala om att han är absolut väldigt gosig, han sover en del också. Men större delen av tiden tillbringar han med att pilla på saker, klättra, jaga diverse saker som han hittar (tops är en storfavorit, förmodligen för att de är så totalförbjudna) och klänga på Olivia som gapar på honom och fräser (men han är numera så stor och tuff att han inte behöver lyssna på henne tydligen). Han är helt och hållet innekatt, till sommaren blir det ändring om han har mer vett emellan öronen till dess. Han har fått vara med på altanen några gånger, men inte utan att jag eller min kära make står alldeles nära honom. Han är helt orädd och har väldigt mycket fuffens för sig. Likt sina två äldre "syskon" älskar han hörlurar, till min makes stora förtret, de två älde hade sönder varsitt par hörlurar för en summa av ca 1500-2000 kr när de var små (numera leker de inte med hörlurar, men då kom ju en avbytare in "som tur var"). Sixten har inte lyckats med något par ännu. Men well, vi ska inte ropa hej förrän vi är över ån va? Han är en helt ljuvlig liten varelse, med massor av bus och gos och en sån självsäkerhet att det inte i dagsläget går att tänka sig att han varit ensam, ynklig och övergiven inne på en liten toalett med sin mat och sin avföring i en enda röra. Vi är oerhört glada över att ha kunnat ta emot denna lilla herre, att det funkade med Rasmus och Olivia och vårt liv. Så mycket kärlek! Vet inte vad ett hem utan en katt är för något numera kan jag säga! Eller om ett hem ens skulle kännas som ett hem utan katter...*crazy cat lady in progress*....;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela