ikkas

Sixten aka "Sigge Snorgärs"!

Publicerad 2012-10-13 00:04:00 i Katter,

Nu är huset fullt med bus här.
Två katter blev plötsligt tre i söndags (7/10).
En liten röd(orange)-vit långhårig drul på ca 8-9 veckor flyttade då in till oss och fick genast namnet Sixten - han bara hette så helt enkelt...
Blev räddad av yngsta syrran av ett fån som tänkte ha ihjäl honom.

Det gick ju bara inte an.
Han fick komma till oss i stället och nu är han avmaskad, försäkrad, veterinärkollad i samband med att storkissarna vaccinerades och håller nu på att behandlas mot svamp alternativt öronskabb men verkar i övrigt må bra. Tuff som bara den, men viker sig för både Rasmus och Olivia när de säger ifrån, Sixten älskar dock Olivia och hänger gärna henne i hasorna så mycket han bara kan....

Det var en rejäl "fräsfest" här i ett par dagar, men i går efter 4,5 dag så lekte alla tre missarna tafatt. De sprang runt, runt, runt mellan våra båda ingångar till köket och vardagsrummet. Sixten jagade Olivia och Rasmus jagade Sixten. De höll på tills de stupade tätt intill varandra ute i finhallen. Underbara djur! Tog inte lång tid innan de stora vant sig vid den lille. Väldigt stolt över dem! Goa kissar!!


Vi trivs för övrigt toppen i vårt hus. Jag verkligen älskar att komma hem numera. Känns så vansinnigt gott att bo här! Får lite lätt gåshud varje gång jag ser vårt fina, fina hus och trädgård. Kan inte helt fatta att vi bor där vi bor. Älskar det!
 
 
Här är den lilla ligisten som flyttat in till oss....
 
 
Här smyger Sixten på vår Olivia....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela