ikkas

När jag fyllde tjugosex + en berättelse om Växjö...

Publicerad 2011-05-14 12:08:37 i Bla Bla Bla...,

Slänger in lite fler bilder här, kör en liten bild-mara när jag ändå håller på.
När jag fyllde tjugosex så överraskade min man mig med en hotellhelg i Jönköping.
Vi hade det väldigt trevligt.
Så här såg det ut där i februari  år;
Förra helgen var vi i Växjö hos min syster C - de bilderna är inte inlagda på datorn ännu men hoppas jag ska få slängt in dem snarast så jag kan visa hur fint det verklgen var. För jädrar vilken vacker stad! Och vilka vackra omgivningar runtom den också! Vi åt på pannkakshuset ute i Tolg på lördagen, blev lunchen som vi härligt nog kunde njuta av utomhus då vädret var helt fantastisk. Vi gick på en liten loppis samt i två andra butiker som låg där i krokarna vid pannkakshuset, mitt ute på landet. Den sista butiken vi kollade in låg ute vid en gård, Udda-butiken hette den, gården var ute på en udde vid en sjö. Så vackert att jag kunde dött lycklig där och då bara av synen. En supersöt hund bodde det där också med ett bärnstenshalsband som matchade hans ögon. Lördagen var helt underbar kort och gott. Avslutade den med grillning, god hemmagjord nudelsallad och träffade på syrrans granne och lite vänner till honom, blev att vi gick upp dit och var där tills sent. På söndagen var vädret också helt magiskt vackert. Jag promenerade stan runt på egen hand i flera timmar, åt frukost mitt på huvudgatan på ett sött café som heter Askelyckan, de andra var inte pigga nog. Askelyckan är beläget i en gul gammal träkåk med uteservering, delvis under vad jag antar är en ask. Där åt jag nog den godaste smörgåsen jag smakat och fick flashbacks av deras hemgjorda italienska gelato (på svenska stavas det glass). Kan lugnt säga att jag fick mersmak av Växjö. Nästan så jag flyttar in till syrran. Kan bli trångt i dubbelsängen dock eftersom hennes pojkvän Z ska få plats också, men det är ett senare problem. Bilder kommer som sagt, jag hade dock bara mobilen uppe under söndagspromenaden. Hur vacker syrrans och Z:s lägenhet är får vara en hemlis för alla som inte orkar gå in och kika på www.liedbergsgatan33.blogspot. com. Lördagen får stanna i minnet, på min näthinna. Tolg var så ofattbart gulligt och vackert på samma gång så det är inte säkert att bilderna gjort det till rättvisa ändå. Lite långt ut i ingenstans kanske för att jag helt skulle känna att där var ett ställe jag kunde stanna på för evigt, men det var inte långt ifrån att jag ändå gjorde det. Om det inte varit för allting annat. Det blir många fler Växjö-besök, den saken är säkert. Självklart, min ena syster bor ju där. Hade nog ändå velat åka dit igen och igen även om inte syrran nödvändigtvis bodde där ändå just för att det var så himlans fint. Jönköping som bilderna är ifrån är också en väldigt söt stad förresten. Men Växjö slår den med hästlängder ändå. Hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela