ikkas

Magsjuka och nytt arg-brev...

Publicerad 2011-01-07 13:21:09 i Bla Bla Bla...,

Japp, precis vad som står i rubriken. Jag har haft magsjuka de senaste dagarna. Gick hem strax efter tio från nya jobbet i onsdags och var helt kallsvettig och trodde jag skulle kaskadkräkas när som helst. Mådde purket redan på morgonen men tänkte inte så mycket på det, det blev värre och värre när jag jobbade och det nådde sin kulmen när jag satt och svettades i hallen med ett barn i famnen och skulle ha på barnet overallen. Det var bara att säga tack och hej och gå hem för att inta soffan. Kräktes gjorde jag bara en gång och inte någon kaskad heller. Men som jag har mått illa både i går och i förrgår! Trodde aldrig jag skulle känna mig mänsklig igen. Haft sådan huvudvärk och sådan allmän värk i hela kroppen. Legat på soffan eller i sängen och inte gjort något alls. Lyckades peta i mig en liter blåbärssoppa i går och tomatsoppa i gårkväll med två mackor till. Det mesta jag ätit sedan i tisdags. I dag började jag dagen med frukost och inget illamående. Hurra! Däremot har jag ännu rätt ont i huvudet och är bra matt i kroppen. Helt galet vad magsjuka slår ut en, även om det inte behöver innebära en kräkfest....
Nåväl, back in business på måndag alltså för min del.
Nu ska jag kurera mig i dag och fira yngsta syrrans födelsedag i morgon. Hon fyller tjugo år. Vad tiden gått fort!
Har skrivit arg-brev i dag också. Nummer arton i raden sedan 2007-2008. Till socialtjänsten i vår gamla hemkommun angående samma syster som fyller år. Jag trodde aldrig att det skulle bli ett artonde, trodde allt skulle reda sig efter alla de andra sjutton brev vi systrar skrivit till dem i words och skickat i väg till deras mail-adresser. Inget skickat ännu utan ska läsas och godkännas och ja. Sen får vi se. Kan kanske få fart på dem. Väntar mig inte alltför mycket dock, de har redan för längesedan visat att de inte ens duger att använda till dörrstopp...typ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela