ikkas

Come-back...

Publicerad 2011-01-31 16:56:14 i Bla Bla Bla...,

Ja, det känns minst sagt som om det är dags för mig att göra en come-back på flera sätt.
Till vardagen, till träningen, till friskheten, piggheten och jaaa....I stort sett till allt....
Vardagen är jag tillbaka till nu, tycker jag. Bara jag får hålla mig frisk så...
Träningen startar jag i morgon, säger jag denna måndag då jag ärligt tror jag glömt mitt vakna förnuft under kudden.
Sov så illa i natt och var uppe innan sex, inte något jag är supervan vid. Så denna dagen låter jag mig vila har jag bestämt mig för, jag är ännu rätt snorig dessutom och det är inte så kul att sitta och hålla snoret från att rinna ned över spin-cykeln när man kör ett pass. Däremot satsar jag på att köra i gång i morgon. Jag ska upp lika tidigt då och jobba samma pass som i dag, men tänkte vara så smart att jag lägger mig i mer god tid - för även om jag då som i natt vaknar sådär sjutton gånger så får jag sovit några fler timmar än vad jag gjorde i natt efter att ha nattsuddat med filmen "Blood Diamond" som slutade strax före midnatt. Smart drag...Not...
Friskheten är jag nära nu, det känner jag. Bara en jädrans massa snor att snyta ut. Kanske går ned några kilo på det. Prima skinka! =)
Piggheten kommer ju troligen så snart jag känner mig friskare, får i gång träningen och inte är så dum att jag sitter uppe och ugglar framför spännande filmer. Eller, om jag är så dum så kommer ju piggheten om jag efter dess kanske sover natten i genom utan att vakna massor med gånger. Åtminstone mer pigghet än om jag vaknar. Jaja, petitesser. Blir det lite ljusare, varmare och mer vår inom kort så lär det hjälpa till i massor för min del...
Så yes, come-back för mig - nära till hands nu!
Känns gött. Men just i dag ska jag snarka vidare, somnade på jobbet i några minuter under vilan med småttingarna och har inte riktigt vaknat efter det. Det har ju bara gått fem timmar sedan den vilan menar jag. Jag bara mornar mig. Hela dagen....
Finemang cykelslang!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela