ikkas

Himlen har nog snart regnat ned....

Publicerad 2011-08-10 09:06:23 i Bla Bla Bla...,

Första veckan efter semestern. Regnet har verkligen öst ned bara som för att betona att nu är det grå vardag igen. Känns inte som om det varit dag någon gång den här veckan, ständigt grådis och mörker.
Det två första dagarna har gått bra, har känt mig laddad och i gång och inskolningen startade lite lätt i går. Kändes som att det kommer gå bra också.
I dag vaknade jag dock med ett väldigt uppsvullet vänsteröga och ett högeröga på väg att bli det också.
Inget var, inget kladd, inget rött - bara svullet som sjutton och dunderhuvudvärk.
Blev en värktablett och att stanna hemma som gäller.
Lagom kul dag tre efter semestern, men vad göra när jag ser suddigt och har så ont i huvudet att det smakar blod i munnen typ?
Tror inte det blir långvarigt i alla fall, räknar kallt med att jobba i morgon igen.
För övrigt har det känts ok att vara i gång med vardag igen.
Utan vardag ingen ledighet heller att uppskatta, både och behövs...
Himlen verkar fortsätta regna ned, ett litet uppehåll nu men mörkret utomhus skvallrar om att det kommer ned.
I dag betraktar jag det inifrån. Ska ta fram min gosiga lila filt som jag inte trodde att jag skulle ha någon användning för förrän när det blev höst eller vinter. Lite mysigt ändå. Även om jag vill hålla ett krampaktigt tag om sommaren...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela