ikkas

Update...

Publicerad 2010-09-10 21:45:24 i Bla Bla Bla...,

Det är inte ofta det blir något skrivet här alls, på gott och ont...
Men skriver jag så skriver jag.
Vi har haft en fantastisk Italien-resa (bröllopsresan) och jag har börjat berätta om den och visa bilder på min brud-blogg: www.hemligblivandebrud.blogg.se
Det går lite slött med uppdateringen av resan där just nu för vår stationära dator har kraschat så sitter över lap-top numera och den är slöare med att få in fotona stundtals. Även det blir när det blir alltså...;)
Väldigt befriande att inte bry sig så mycket mer i det än att det är som det är. Hehe.
Den här veckan har känts särskilt lång, jobbet har upptagit mycket av tiden och känslovågorna som jag känt denna vecka. Jag är så glad att fröken J är tillbaka på avdelningen där jag arbetar igen, så mycket kan jag säga.
Lika glad är jag över bytet av den rektor som har vårt område. Det känns som att det kan bli riktigt bra. Samtidigt så är det lite upp och ned på det kollegiala planet, en del som ska tragglas i genom. Men tror det blir bra. Känns lite maffigt just nu bara. Barngruppen i år är däremot ljuvlig på alla sätt och vis, de är så fina mot varandra, lekkompetenta, nyfikna, trevliga och en väldigt lugn grupp och med massor av fantasi. Härligt att vara fröken åt de små liven - äkta pärlor allihop! =)
Har kopplat av med svampplockning nu i onsdags ihop med Mannen.
Blev massa trattisar och andra goda svampar - räckte till hela fyra mackor var.
Perfekt när vi inte hade någon ork för att lösa annan middag.
Mannen fyllde 30 förra veckan, spenderade den dagen på Nordens Ark, utnyttjade Smartboxen vi fått i bröllopspresent, och fick sett vartenda djur.
Snöleopardungar som lekte, amurtiger som kelade med mig genom glasrutan - buffade sitt huvud mot mitt och jamade, amurleoparder, järvar som busade med oss, hela vargflocken höll vi på att snubbla in i så gott som - ja, det var en härlig tur. Mannen brukar önska sig mig, så han fick mig helt enkelt. Jag tog semester på hans födelsedag och vi gjorde en heldagsutflykt. Sånt man behöver som par. Mysigt! =)
Hunnit med en Skåne-tur förra helgen till svärfar och hans fästmö. Hjälpte dem med deras lilla gård som de håller på att restaurera/renovera innan de ska flytta in i den. Jag och fästmön grävde igen två stora och ett litet hål på ena sidan huset. Känns i kroppen ännu. Men bra för mig att få lite träning då mitt gym gått i konkurs i princip. De har sålt ut spinning-cyklarna och indoorpassen kommer börja först efter nyår möjligen. Jävla skit. Jag som trivts så himla bra med instruktörerna där och allting. Har bestämt mig för att testa Friskies & Svettis, de har spinningpass varenda eftermiddag/kväll. En person som håller i dem så om jag trivs med denna är det ju inget tvivel om saken. Har dock varit skitförkyld i mer än någon vecka nu, fast börjar släppa så i nästa vecka blir det friska tag med träningen. Kommer kännas i kroppen då jag inte tränat på det viset sedan vecka tjugosex eller tjugosju. Hurra. Not. Men jag längtar, tycker det är trist att ha en hel eftermiddag/kväll med dötid att slå ihjäl efter jobbet. Klarar inte av det riktigt. Blir smådeppig. Så bara att sätta i gång. Har lyckats lägga på mig typ fyra kg under sommaren, gått ned ett av dem efter semestern men resten är nog bara att träna bort. Så ja, peppad är jag också. Blir finemang bara jag kickar i gång igen. Och det ska jag, utan tvekan. Kan inte fatta hur jag tyckte det var skönt att inte träna för typ två år sedan. Ofattbart att jag tyckt något annat än att det överlag är fantastiskt med träning...
På tal om något annat, appropå fantastiskt, så har Mannen varit på en intervju för CityMail och ska provjobba tre dagar i veckan som kommer. Underbart! Hoppas han ska bli kvar där ett tag framöver. Det är i första hand som timvikarie men de tyckte att han var "överkvalificerad" och att det inte borde bli några problem för honom att få arbeta där på heltid på en tillsvidaretjänst. Låter lovande. Hoppas de håller det löftet....
I helgen ska vi fira två vänner som fyllt/fyller fyrtio i år. Blir säkerligen sjukt trevligt. Blir middag och umgänge hemma hos dem. Nice! =)
En liten update blev det om det senaste, orkar inte gå in under djupet i dag så det passar bra med en enkel uppdatering...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela