ikkas

Rasmus & Olivias sommar - slutet av maj tills nu...

Publicerad 2010-09-25 11:24:00 i Katter,

Våra små rackare har allt blivit två rätt stora katter nu. Även om de inte kommer i sån stor förpackning. Rasmus väger runt 4 kg. Han är liten och kompakt, förstår inte helt hur han kan vara tung som bly då han varken är direkt stor och inte heller rund. Eller så är det bara jag som fortfarande tycker att han är en liten baby. Olivia väger 2,9 kg så hon är en ännu minde katt, lätt som en fjäder. =)
Här är de små liven....
Båda två tillsammans, så som de oftast visar sig;
Rasmus har ju sedan i januari valt mig till mamma/matte och det håller i sig.
Han ska tokkela på kvällarna, när jag visar tecken på att det är dags att gå och lägga sig blir han helmysig.
Han går runt på golvet och spinner, töver, buffar mot mig - jag brukar få sätta mig ned hos honom eller krypa ihop på fyra "ben" jag också och sedan ska det kelas, kelas, kelas - nästan helt utan ände. Mysgris! =P
Här är den lilla gosegrisen i egen hög personlighet;
Lilla Olivia är lika kavat som alltid och är en nyfiken liten kisse som vill vara med överallt. Särskilt där vi äter...
Hon är fortfarande pappas/husses katt och har ännu en förkärlek för alla sorters påsar och väskor, på gott och ont. Det händer att vi hittar henne fastsittande i ett-två påshandtag. Så alla påsar städas undan när vi inte är hemma...
Här är tokfian;
 
Förklaringen till att det finns färre foton på Olivia här är för att hon är hopplös att ta kort på. Sitter eller ligger sällan still när man känner för att fota henne, blir bara ett enda svart-vitt "sudd"....

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela