ikkas

Rasmus & Olivia dec 09 - mars 10...

Publicerad 2010-03-12 23:47:00 i Katter,

Här kommer en gäng bilder på de små godingarna som börjar bli stora. För ett tag sedan när jag satte Rasmus på vågen visade den att han vägde ca 3.8 kg. När vi fick honom vägde jag honom i köksvågen och då vägde han 0.7 kg. Olivia har vuxit en del från sin lilla pinnevikt på 0.5 kg och väger nu ca 2.7 kg åtminstone. =)

Här kommer vår soffpanter aka "Päsen", "Tiger" eller Rasmus som han heter...
Han har blivit min kisse till fullo, ligger för stunden och spinner i min famn och jag kliar honom med jämna mellanrum på magen. Varje morgon ska han ha en snooze-stund med mig då vi stångas, gosas, klias och om jag går upp på toaletten på natten kommer han in och jamar, purrar och ska ligga på ryggen rakt över mitt bröst och på min ena arm så jag kan klia honom på magen med andra handen. Myskille! =)
Han är nöjd, alltid lika nöjd eller väldigt lätt att få nöjd i vilket fall som...

Här är han också;



Han trivs bra med att ligga och fläkta sig på dörrmattan, bland alla skor...



Soffpantern sitter skönt...



Stilig tiger



Knaskille! Kan inte låta bli att tänka på Pettsons katt, Findus, när jag ser bilden ovan...



Finfina Rasmus! Vackraste fotot på honom som finns i fotosamlingen hemma på datorn...än så länge iaf...
Jag är fotografen, det är jag iofs till alla kattfoton jag lagt ut på bloggen men är lite extra stolt över just fotot ovan...






Rasmus hade makten här tidigare i kväll...
Han gick spontant och la sig över fjärkan...









På de tre senaste fotona ovan ser ni Rasmus fredagsmysa hos mig vid datorn när jag sitter och bloggar här nu...


Här kommer en fotoparad på den lilla svartvita "gosekossan" aka bagkitty/lady Olivia. Olivia har bytt favorit hon också, numera är hon husses kisse på heltid, eller näst intill i varje fall. Hon är otroligt nyfiken, pigg, glad och har fortfarande en högt svajande svans med krok - precis som när hon kom till oss. Hon är otroligt snäll och go´, även när hon blir "tvosad" av matte (tvosad = tvångsgosad, Pälsklings bror som lärde mig den perfekta termen).


Här är hon, lilla Fröken Sidensvans;






Trött Olivia på husses skolväska, ett av favvoställena att gosa ned sig på...










Undrar om Nicke Nyfiken har en liten kattsyster någonstans i världen kanske...
En syster med en särskild dragning för väskor, påsar, lådor etc.







Busig bagkitty på gång, hon var bara tvungen att klämma ned sig i den lilla plastpåsen...


















Sa jag att hon var en bagkitty? Men kan småhundar så kan väl hon...



Vad tittar hon på tro?



En väska i bakgrunden åtminstone = passande för lilla damen.
Fotot taget tidigare i kväll...









Fluffy Cat! Olivia-gosan tidigare i kväll, på de senaste tre fotona....



Och så en fotoparad med båda gosegrisarna;




Kramkalas!!!



Trångt och mysigt. Ett favvoställe, husses byxor när de inte används av husse själv.
Byxlinningen/midjan är en perfekt korg, men de börjar bli lite för stora för att ligga i den samtidigt...






Gottegrisar!



Olivias mage är tydligen en gosig huvudkudde...












Rasmus & Olivia fredagsmyser på divanen tidigare i kväll...
Finingarna!! <3


Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela