ikkas

Halsfluss...

Publicerad 2010-03-16 20:08:29 i Bla Bla Bla...,

Jaha, så var det dags igen. Samma gamla vän som förra våren och våren 2007. Välkommen tillbaka till mitt svalg, kära halsfluss. Fint att du redan nu kostat mig två dagar hemma med kass andedräkt och kommer kosta mig morgondagens jobb med samt några minuter på vårdcentralen och apoteket för strax över tvåhundra spänn. Fantastiskt! Kul att du kom förbi igen och förpestade min värld, verkligen! Vad skulle jag göra en vår utan halsfluss egentligen? Typ upprätthålla min träning, jobba och vara smärtfri - sånt trams!

Jaa, jag är lite bitter. Jag är less på halsfluss. Läste ett tips i dag om något som heter Nyodex och som man gurglar. Det kan förebygga uppkomsten av bland annat halsfluss och går att köpa på apoteket. En sådan flaska ska hädanefter finnas hemma i mitt lilla personliga apotek. Här går det att läsa mer om Nyodex:

http://www.mundipharma.se/produkter/nyodex/


Synd att jag inte hört ett ord om det tidigare, hade kunnat spara mig ganska mkt pengar i bästa fall. Jag hade sluppit äta Kåvepenin i tio dagar, tre gånger om dagen också. Men vad är väl en bal på slottet som Askungen skulle ha sagt...

Nu ska jag fortsätta mögla här hemma med äcklig andedräkt, halsont och trötthet.

Det enda positiva med det hela var att jag imorse vägde ett hg under mitt första delmål på viktklubb. Det lär ju gå uppåt igen när jag tränar som vanligt och äter som vanligt igen, men kanske kan vinna några hg på det hela i alla fall. Vet förresten inte vad jag ska göra utan min träning nu i tio dagar, eller nio - denna dag har ju redan gått. Får försöka promenera lite när jag orkar det - tog en kort promenad från apoteket och hem i dag, halvbra för mig just i dag kände jag, men ändå. Får tänka friskt så blir jag nog frisk snart och försöööka vara positiv. Behövde gnälla av mig lite här i dag...

Nu blir det nya tag, ska bara ta det lugnt och tänka frisk - hoppas på att vara på jobbet i övermorgon när jag är smittfri. Tills dess gäller soffan och mys hemma. I kväll är Desperate Housewives, just nu Dating in the Dark och sedan både Cougar och Christine. Perfekta, komiska och lätt hjärndöda program allihop - sånt jag brukar titta på en vanlig tisdag efter en lång jobbdag och tänker inte bryta mönstret i kväll, har större behov av det just nu. Så jag myser på och hoppas på att det leder till friskhet illa kvickt...




UPDATE: Jag vägde mig på morgonen och fick till en lovande vikt, men på kvällen vägde jag samma som jag gjort innan den närmsta veckan...så det går inte att lägga till på positiva listan alltså...=//

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela