ikkas

Antibiotikakur nr 2....

Publicerad 2010-03-21 11:23:16 i Bla Bla Bla...,

Halsflussen vägrade att ge upp för Kåvepeninet. I fredags fick jag pallra mig till vårdcentralen igen för ny undersökning och ev. ny medicin. Ja, det var ju inte mkt mer för läkaren att säga än att Kåvepeninet verkade vara för klent och varsågod att hämta ut en starkare variant av antibiotika. Fick ta besöket på faktura, tack och lov eftersom de sista pengarna räckte till antingen besöket eller nya medicinen. Som ni förstår är det lite svårt att välja antingen eller, utan läkarbesök - ingen ny medicin. Med läkarbesök och direktbetalning - ingen medicin alls ändå, i mitt fall. Så jag pustade ut och tog mig till apoteket, Pälskling fick köra den dagen då jag inte ville återuppleva torsdagens misär efter att ha gått utanför dörren och handlat. Tog flera timmar för mig att återhämta mig och jag blev tokdålig. Fick i alla fall börja om med en ny, starkare antibiotikakur. Jag ska ta den i tio dagar, så allting nollställdes och jag fick börja om. Fan i helvete! Ingen träning på 100 år känns det som! =//
Det enda som ändå gällde var att jag var smittfri sa läkaren, trots att jag såg ut som fan i svalget och på tonsillerna. Jag skulle vänta mig att alla vita pluppar och annat äckel som inte ska vara i svalget skulle försvinna i helgen, senast i dag, sa läkaren. Jag väntar fortfarande, några är borta men de flesta är kvar. Hmmm, men det är tolv-tretton timmar kvar av helgen ju...;)

I går mådde jag superbra, trodde jag inte med tanke på att fredagskvällen spenderades under en filt i "tyck-synd-om-mig-feber-frossa-läge". Men i går, i går lagades det renskavsgryta av moi och jag städade i köket, donade och grejade. Var pigg och kry. Orkade till och med ett gräl med Pälskling. Fantastiskt! ;)
Så det blev att åka till bästa killkompisen och hans tjej - hon fyllde år i fredags och hade födelsedagsfest. Men jag höll mig mest till vanligt kranvatten, föll för 1 glas med White Russian (de som känner mig skulle aldrig tro något annat heller). Var en trevlig kväll/natt, lite singstar, gott sällskap och så - rätt lugn kväll alltså, fast en herre i sällskapet (en kompis), som alltid härjar loss vart han än hamnar, kände inte av lugnet utan körde full fräs...=P

I dag ska jag bara vara tillbakalutad och ta det lugnt, enda bedriften blir att laga en middag betydligt senare än nu. Tills dess ska jag peppa i gång det friska tänkandet och kurera mig tills i morgon då det blir all work, work!

Kommentarer

Postat av: ★svantes mamma★

Publicerad 2010-03-21 13:36:37

Hej!



Jaaa, jag har 6 samarbetspartner nu. De jag kommer göra är att recensera olika kläder, tipsa om rea och nyheter. Kör någon tävling då å då med vinst i presentkort eller kläder.



De jag får är bra rabatt och lite gratiskläder :)



Nu har jag lagt ut 2 bilder så som jag ser min desgign... Ser de ut så för dej??



Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela