ikkas

Första midsommaren som gift...

Publicerad 2010-06-27 11:05:07 i Bla Bla Bla...,

Kan väl börja så här. Att det ens var midsommar i år eller att vi skulle behöva planera något för det jag och min kära man var helt ur våra tankar tills i sista stund. Det enda som existerat i våra tankar inför den här sommaren är ju just vårt bröllop, allt annat har legat pausat liksom. Och gör det ännu, mer eller mindre. Rätt skönt i och för sig, bara vara vi två i en liten bubbla...=)

Men på torsdagen, dagen innan midsommar alltså, redde sig det ändå. Mannen min, (han kommer inte längre kallas Pälskling här från och med nu), pratade med två lagkamrater som skulle fira tillsammans hemma hos den enes föräldrar. Vi fick också lov att hänga med. Sagt och gjort, vi packade väskan i går och åkte upp mot Orust där kamratens föräldrar bor. Tog ungefär tre timmar då det hänt en olycka i Kode-trakten. Men vi var framme en stund efter 15 och solen sken på oss. Det blev härlig midsommarmiddag för oss alla ett tag senare, blev runt 20 personer - både vänner till föräldrarna och lagkamraten. Väldigt trevligt.

Dessutom fanns de sötaste små fyraveckors kattungarna i världen i en korg inne i föräldrarnas sovrum. Fyra stycken. Alla randiga, en av dem i gråa nyanser och med vita inslag. Två pojkar, två flickor. Behöver jag säga att alla de där små liven lärde känna mig väldigt väl? Den mörka, tjockaste lilla kissen lärde sig till och med att ta sig över korgkanten och komma fram till mig när jag kom in till dem. August hette den lille killen och var en väldigt lurvig liten parvel. Han och hans syskon, William, Selma och Astrid höll alla tre på att få åka med mig i min väska hem. ;)

Vi ungdomar spelade Rappakalja, tittade på mannens svensexe-video, drack öl/cider, snackade musik och hade det allmänt trevligt tills relativt sent.

Gårdagen började med en ljuvlig frukost att likna vid en hotellfrukost. Den avnjöts på verandan precis som all annan mat under gårdagen och midsommarafton. I går var det trevligare att äta ute, det blåste inte något särskilt då. Vi blev kvar på lunch - som bland annat bestod av helt nyfiskad makrill - och även på eftermiddagsfika. Åkte hem på kvällen, mjölkade ut det mesta av dagen med att umgås med vänner i solen i en ljuvlig trädgård mellan höga, härliga berg. Hemma landade vi vid 22-23-tiden hos två rara katter som saknat oss i massor. =)

Förresten, en resa är bokad.
Kolla min andra blogg; http://hemligblivandebrud.blogg.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela