ikkas

Viktklubb...

Publicerad 2010-01-20 23:07:28 i Bla Bla Bla...,

Sedan ganska exakt en vecka tillbaka är jag medlem i viktklubb.se. Det är en sida som handlar om att få syn på sin livsstil, kcal i det man äter och får hjälp att bygga upp en ny livsstil utifrån motion, kost och ja - hur mycket man vill gå ned på en viss tid. Från onsdagen till måndagen förlorade jag mitt första kg, det känns underbart!! Jag har satt ett mål, på fjorton veckor vill jag förlora tio kg. Den tjugoförste april ska dessa vara borta alltså. Som de människor som ev. kollar in min blogg redan vet så tränar jag mycket, fyra-fem timmar per vecka så min kost är ju upplagd för att jag ska klara det. Jag bör äta 2126 kcal varje dag. Jag har dock svårt att komma upp i den summan, någon enstaka gång har jag gått över men annars har jag legat betydligt lägre än så. Äter mig mätt. Har tagit bort godis och annan skit ur kosten, känner inget sug heller så hoppas på det bästa där. Det känns i alla fall bra, jag är mer sprudlande, målinriktad och nöjd i mig själv emot vad jag var innan - även om jag redan då genom träningen hade kommit en bra bit på vägen till att känna mig glad och börja gilla min kropp. Det finns ingen återvändo, jag måste bara fortsätta med det här - så här bra vill jag fortsätta må! Hoppas på att nå mitt första mål där i april, jag vill ju ner mer i vikt men börjar med ett delmål som känns möjligt.

Äter en hel del som vanligt, fast i mindre upplaga och utspätt med en massa, goda och bra grönsaker, frukter och diverse annat hälsosamt. Funkar fint och jag har börjat laga mat igen och känna passion för det, något jag saknat de senaste två åren mer eller mindre då det många gånger slarvats med mackor eller annat junk för att vi inte orkat laga mat här. Jag har börjat hitta min väg tillbaka alltså, förhoppningsvis leder den till än mer viktminskning och ett gott, hälsosamt liv med en lyckligare frontfigur. Jag själv....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela