ikkas

Påskfirande...

Publicerad 2010-04-04 11:54:36 i Bla Bla Bla...,

I helgen har det mesta handlat om familj, just så som jag tycker att det ska vara runt såna här högtider.
Pälsklings lillebror E från Gävle har varit nere sedan i torsdags, från fredag och tills i dag har han sovit hos oss. Min yngsta syster J har också sovit hos oss sedan i fredags. Nu är lillbrorsan hemma en stund hos hans och Pälsklings mamma innan han tar tåget hemåt igen och lillsyrran ligger och halvsover på vår soffa här. I går hann vi göra Allum en stund och äta kulglass i solen borta vid Triumfs glassccafé - det var så varmt att jag tog av mig jackan!
Själva påskfirandet skedde hemma hos Pälsklings mamma med man, lillebrodern och min syster så klart, och även Pälsklings bonusbror från Malmö som var uppe med sin fru och deras tre barn. Blev god middag i går och legobyggande med barnen, lugnt och skönt. Lagom med godis, en bit tårta och ett härligt sällskap samt födelsedagsfirande för B, Pälsklings mammas man som fyllde år i går. Samma gäng, utom lillsyrran, åt lunch ihop i fredags också och umgicks fram tills kvällen. Himlans härligt och trevligt faktiskt - båda dagarna. Men man blir trött också. Vi var uppe sent här i fredags, väntade in E som var ute och gjorde stan och var hemma först när klockan var över tre. I natt blev det halvsent också, jag och syrran somnade på soffan en stund och piggnade till. Somnade nog först efter två inne i sängen efter den lilla "powernapen" på soffan. Gäsp! Jag har dessutom varit uppe och gjort frukost åt gänget både i dag och i går, både Pälskling och E fick kaffe på sängen för ett par timmar sedan. Jag är ju så van vid att äta frukost vid halvnio på morgonen i vanliga fall så att äta vid halvtio som i dag eller vid tio som i går är ju verkligen sovmorgon för min del, min kropp är så inställd på vardag numera att den inte bryr sig om ifall jag inte somnat förrän sent. De andra höll kanske inte helt med om att det var sovmorgon men en dukad frukost med kokta ägg, fyra sorters pålägg, grönsaker och tända ljus är det ju få som säger nej till...;)

Helgen har varit härlig så här långt helt enkelt, om än något uttröttande. I morgon blir det att vila ut lite och träna på eftermiddagen/kvällen hade jag tänkt. Indoorwalkingpass som väntar. =)

I dag ska vi köra hem yngsta syrran och passa på att svänga förbi bonusfamiljen som bor rakt över älven från lillsyrran. Jag borde kanske också vila mig lite innan dess egentligen, men jag blir nog bara ännu segare då än vad jag redan är. Sova ut och vila mig mera kan jag göra i morgon som sagt, lyxigt med en ledig måndag ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela