ikkas

Skitrygg - tomten kan jag få en ny???

Publicerad 2009-11-24 08:53:24 i Bla Bla Bla...,

I dag är jag hemma, har inte lyckats få på mig strumpor eller byxor själv. I går hade jag hjälp av min Pälskling, men han sov gött i morse när jag skulle i väg och jag ville inte dra upp honom. Har såpass ont att jag spänner mig hela dagarna så jag har världens spänningshuvudvärk när eftermiddagen väl kommer. Sökte en akuttid på vårdcentralen jag tillhör nu för någon timma sedan och fick en vid sexton. Lagom bra, men bättre än inget. Jag tog mig i genom gårdagen på jobbet nätt och jämnt, var så stel och hade så fruktansvärt ont i ryggen samt huvudvärken på det då. Kunde inte böja mig och hjälpa barnen med något, i hallen var det bara jackor jag kunde sitta i en soffa och dra upp dragkedjor på. Stå och gå är jobbigt och gör ont. Sitta ned gör också ont efter ett tag. Ligger jag stelnar hela ryggen till. Underbar tillvaro. Det enda stället jag mått bra på sedan i fredags är spinningcykeln, även där smärtade det ju till någon gång men ändå inte alls som när jag står, går, sitter eller ligger. Tack vare den spinningturen lyckades jag rätta till ryggen så att jag ens kunde gå någorlunda vanligt igen ju. Men jag ser ändå ut som om jag är stelopererad i både rygg och ben när jag tar mig fram. Skitrygg! Jag önskar mig en ny rygg i julklapp. Snälla tomten, ge mig en frisk, ny rygg som tycker om att samarbeta med resten av kroppen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela