ikkas

Gårdagen...

Publicerad 2009-11-28 10:37:48 i Bla Bla Bla...,

I går kom Pälsklings lillebror till Göteborg, efter ett missat tåg var han framme runt tjugotvå så vi hämtade honom vid tåget och åkte hem till deras mamma och satt där tills strax efter midnatt och umgicks. Trevligt. Men jag var hur trött som helst.

Innan dess vandrade jag och Pälskling runt på Allum, handlade julklappar - har inte många kvar nu, från att inte ha köpt till någon vuxen alls. Det känns bra för plånboken tycker inte om julafton i år...
Och så åt vi mat borta i Sävedalen, sedan hem och jag grisade ned mig i soffan med Idol, hann aldrig se utröstningen. Men såg i dag att det stod mellan Calle och Mariette och att min stora idol för i år i programmet var den som åkte ut i går. Himlans trist, men jag är ändå glad att ha fått se henne ända fram till fjärde plats åtminstone. Hon har ju redan gjort skivor och annat så jag tror att hon kan ta sig framåt bra ändå. Störtskön tjej verkar hon vara dessutom. De som är kvar är värdiga vinnare allihop skulle jag vilja påstå, men allra mest Eric. Möjligtvis Calle. Men de är duktiga allihop. Hade Eddie eller Rabih varit kvar ännu, efter Mariette hade jag nog ätit upp min egen mössa, tur jag slapp det...


I dag ska vi till Sportson och se om vi kan få byta mina skor som var felförpackade, hoppas det går...
Sedan ska vi göra ett ärende i stan också och sedan hemåt igen. Troligen hämta upp Pälsklings bror och umgås med honom. Kanske dricka lite bärs eller vad som. =)

Nu ska jag slänga på mig något annat än morgonrocken och så ska det snart bära av...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela