ikkas

Alternativ inför hösten...

Publicerad 2009-06-28 10:21:18 i Bla Bla Bla...,

Jag har i veckan haft möte med min boss, ihop med facket och en person från barn- och utbildningsförvaltningen. Sitter på tre alternativ just nu, inget av dem känns egentligen gör bra.

1. Jag går nu, får kompensation för att det är fel i mitt anställningsavtal (4-8 månaders lön).
2. Jag tvistar om min rätt i det hela. Kan ta upp till ett år eller i värsta fall mer. Får ingen lön under denna tid och arbetar inte kvar där jag är nu. Vinner jag tvisten kan jag få tillbaka min tillsvidare anställning eller så betalas ett skadestånd ut på 12-16 månaders lön.
3. Jag stannar i höst men inte som tillsvidare anställning utan som visstidsanställd med någon annan än bossen som kommer in och tittar på mig i verksamheten.

Givetvis lutar det mest åt alternativ tre. Men det känns ändå surt det hela i och med att jag skulle varit tillsvidare anställd nu. Bossen har ju dömt ut mig utan att  faktiskt ta reda på fakta och bara gå på bilder, vibbar och annat som denna har känt kring mig. Det känns sjukt att det får gå till på det viset. Jag har även kontaktat ordförande för barn och utbildningsförvaltningen, dock kunde denne inte göra mycket i fallet eftersom det bara är jag som än så länge gjort mig till känna med vad som hänt med min boss. Hade det funnits flera liknande fall så hade det kanske blivit någon granskning. Men personen som var med på mötet från barn- och utbildningsförvaltningen vet om att jag haft den här kontakten, bara det kan göra att de inte vill dribbla så mycket mer med mig nu. Min boss lär ju också få reda på det. Hoppas att det ska få dem att åtminstone tänka efter litegrann, de har någon som ser dem. Jag har tills onsdag på mig att välja vilket alternativ som ska gälla för mig i höst. Har känt att jag helt sparkat backut och inte vill välja något av dem, dessutom ville bossen egentligen veta samma dag som mötet var eller senast i fredags. Men jag känner mig kränkt och felbehandlad och är fast i de känslorna, kunde bara inte bestämma mig såpass snabbt. Dessutom fick jag i fredags reda på att bossen har tankar som går åt att låta mig få en nystart på en annan avdelning på huset. Visst är tanken i sig rätt bra, men hade jag velat börja om hade jag ju valt att gå nu och starta om på annat håll med nya barn, ny personal och ny chef. Men som läget är nu så har jag ju kommit in i det "lag" jag är i, med barn, personal, varit med och sammanställt avdelningen inför hösten och fått schema samt ansvarsbarn inför denna. Jag vill inte börja om någon annanstans, ska maila bossen om det också. För det känns viktigt att det kommer fram, visst är det bara tankar bossen har som inte är bestämda ännu, men vill att bossen ska veta varför jag är emot det hela. Det påverkar ju dessutom den verksamhet som är nu på avdelningarna som det eventuellt kommer röra, både den jag i så fall kommer till och den jag lämnar. Men, men, tankar i ett virr varr och beslut att ta. Troligen blir det alternativ tre som sagt, även om det inte heller känns helt bra. Hade hoppats på en fjärde lösning eller så i och med kontakten med ordförande i barn- och utbildningsförvaltningen. Skönt att jag har ytterligare ett par dagar på mig innan jag behöver lämna in slutgiltigt svar i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela