ikkas

Orust och dagen...

Publicerad 2009-07-24 13:08:21 i Bla Bla Bla...,

I går kom jag och Pälskling hem från Orust. Vi var ute från onsdagen och hälsade på våra "ex.grannar", den enas föräldrar har stuga där ute. Stugan ligger jättefint, nära en sjö. Vädret var dock inte särskilt bra, blev inget fiske eller något bad. Men däremot grillade vi och gjorde lite affärer i både Göksäter och Torp. Satt uppe nästan hela natten med "ex.granne" J och diskuterade livet och ja, allt möjligt. Himlans mysigt tycker jag! =)

I dag har jag inga särskilda planer. Pälskling ska jobba natt. Jag har packat upp min packning från Orust, tagit det lugnt och ätit en sen frukost. Funderar på att ta ett varv på Blomsterlandet, kan ju promenera dit utan problem. Vi behöver lite nya blommor hem och jag är sugen på att uppgradera mitt lilla blomsterarrangemang ute på bordet till tre levande blommor i stället för en levande, en kastad och en stendöd. Hum...
Får se om jag tar den turen i dag eller i morgon dock. Känner för att aktivera mig lite i dag i alla fall. Hade i mitt osansade läge funderingar på att åka förbi mamma en sväng. Saknar katten och det var tänkt att jag skulle ha henne under semestern. Det blir nog först nästa helg i så fall, sista helgen på semestern. Vill kunna åka bort några dagar om jag känner för det i nästa vecka. Pälskling gör sin sista natt på jobbet mellan måndag-tisdag sedan är han arbetslös. Han börjar ju plugga i augusti så blir ju mer som en semester faktiskt.
Jaja, så är läget. Jag är bored till tusen just nu, men någonting går väl alltid att hitta på.
Ska fundera en stund och ta mig ut på något...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela