ikkas

All, nothing and everything...

Publicerad 2009-07-26 13:47:55 i Bla Bla Bla...,

I fredags kom yngsta syrran J hit, hon hade tråkigt och jag hade det tråkigt. Så vi bestämde oss för att göra något som förhoppningsvis skulle vara roligare tillsammans. Åt sallad från Paprika, spelade lite, tog en danssväng på Excet i stan. Blev dock bara någon timme typ, hann med en cider var på den tiden och dansa loss ett tag. Sedan var vi nöjda. Det var väldigt mycket folk på själva stället och det var gör varmt. Det var mycket folk i stan överhuvudtaget, löningshelg ju. Vi drog oss hemåt innan klockan ens var ett, men sprang på en tidigare "granne" till syrran J som vi pratade med och så blev det nattamat ihop med dem. Vårt tåg gick först runt kvart över två, så var hemma lite innan tre, om vi kommit ihåg det så skulle vi gått till Heden i stället. Men då hade vi å andra sidan inte träffat J:s "ex.granne". Det blev en rätt lugn kväll/natt i alla fall, roligare än att vara ensam helt klart och kul att komma ut och glo på lite folk om inte annat....

Gårdagen sov vi ett tag jag och syrran. Sedan var det frukost och en runda på Allum som gällde. Jag hittade mig två långa, fina linnen, ett par mjukis-knickers typ och ett par nya mysbralls. Jag var nöjd! =)
Syrran hittade lite småplock också.
Just när vi var färdiga med rundan sprang vi på vår andra syster, C, och hennes kille.
De var på väg till ICA dit jag också skulle, så vi gick allihopa dit tillsammans.
Himlans trevligt! =)
Avslutade med pastasallad och lax, pastasallad och kyckling för Pälskling, hemma i köket och lite godis till efterrätt. Pälskling jobbade i natt så han var bara gullig och gick upp lite tidigare så vi hann se varandra något alls nu i helgen.
Schysst tyckte jag! Jag saknar ju ihjäl mig efter honom efter att han jobbat ett par nätter.
Men natten mellan måndag-tisdag är hans sista natt, sedan är det semester/ledighet och skola som gäller för den mannen. Thank god! =)

I kväll ska jag i väg på tjejkväll, Poffas åker hem till Irland på onsdag och hennes ena kompis anordnar en tjejkväll för henne. Så där ska jag infinna mig vid tjugo-tiden. Himlans trevligt!
Har dessutom bokat in Poffas och mitt Hjärta på lite plockmat här hemma i morgon, Poffas har inte ens sett vår lägenhet ännu så det är änna dags nu kanske. Vi skulle prata närmare om det i kväll, men som det ser ut nu blir det mys med Poffas och Hjärtat i morgon. =)

Veckan som kommer är den sista semesterveckan för min del, först nu är Pälskling ledig i hop med mig - tisdag till fredag i alla fall - får se vad vi hittar på då. Tänkte kanske försöka komma ut till Marstrand, Lysekil eller skärgården någonstans. Kanske Grötö en sväng? Hade planer på Skåne med, men det blir nog inte så, hinner ju med två nätter där och sedan är det slut typ. För Pälsklings lillebror kommer till Göteborg på fredag, så nästa helg ska vi vara hemma i stan och boka in oss med honom.

Nu ska jag ta och äta lunch, kan ju säga att min frukost i dag var lite Gott & Blandat samt Maltesers. Höhö. Väldigt bra, eller inte. Så kan det gå när man blivit försoffad semesterfirare....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela